Contribution to collective works (Parts of books)
Nouveaux résultats longitudinaux issus du monitoring scolaire national ÉpStan en première et troisième année scolaire (cycles 2.1 et 3.1) : tendance négative au niveau du développement des compétences et redoublements inefficaces
Hornung, Caroline; Wollschläger, Rachel; Keller, Ulrich et al.
2021In LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
Peer reviewed
 

Files


Full Text
BB21_Hornung-et-al._F.pdf
Publisher postprint (840.52 kB)
Download
Annexes
BB21_Hornung-et-al._D_suppl.pdf
(3.07 MB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
early school competenices; grade retention; longitudinal study
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Hornung, Caroline ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Wollschläger, Rachel ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Keller, Ulrich ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Esch, Pascale ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Muller, Claire ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Fischbach, Antoine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
Nouveaux résultats longitudinaux issus du monitoring scolaire national ÉpStan en première et troisième année scolaire (cycles 2.1 et 3.1) : tendance négative au niveau du développement des compétences et redoublements inefficaces
Alternative titles :
[en] New longitudinal findings from the national school monitoring program ÉpStan in first and third grades: Negative trends in the competency development und ineffective grade retention
Publication date :
09 December 2021
Main work title :
Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
Main work alternative title :
[en] National education report Luxembourg 2021
Author, co-author :
LUCET
SCRIPT
Publisher :
University og Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Pages :
44-55
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 10 January 2022

Statistics


Number of views
50 (1 by Unilu)
Number of downloads
53 (2 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu