Profil

MULLER Claire

Main Referenced Co-authors
MARTIN, Romain  (13)
UGEN, Sonja  (12)
FISCHBACH, Antoine  (11)
SONNLEITNER, Philipp  (10)
KELLER, Ulrich  (9)
Main Referenced Keywords
longitudinal development (3); reading comprehension (3); cognitive potential (2); intelligence (2); mathematical ability (2);
Main Referenced Unit & Research Centers
Education, Culture, Cognition & Society (ECCS) > Institute of Cognitive Science and Assessment (COSA) (1)
LUCET (1)
Luxembourg Centre for Educational Testing - LUCET (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (21)
Neurosciences & behavior (2)
Languages & linguistics (1)
Genetics & genetic processes (1)
Theoretical & cognitive psychology (1)

Publications (total 26)

The most downloaded
343 downloads
Muller, C., Reichel, Y., & Martin, R. (2018). Évaluation du potentiel cognitif sur tablette tactile : L’exemple du « TCP ». In M. Demeuse, M. Milmeister, ... C. Weis, L’évaluation en éducation et en formation face aux transformations des sociétés contemporaines. Actes du colloque (pp. 362-363). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://hdl.handle.net/10993/38717

The most cited

49 citations (Scopus®)

Cao-Lei, L., Leija, S. C., Kumsta, R., Wüst, S., Meyer, J., Turner, J., & Muller, C. (2011). Transcriptional control of the human glucocorticoid receptor: Identification and analysis of alternative promoter regions. Human Genetics, 129 (5), 533-543. doi:10.1007/s00439-011-0949-1 https://hdl.handle.net/10993/47329

Brucher, L. L. C., Ugen, S., Muller, C., Cuntz, M., & Weth, C. (2023). Einfluss des Faktors Wortfrequenz auf die satzinterne Großschreibung bei Fünftklässler:innen. In I. Rautenberg & M. Bangel, Das Verhältnis zwischen Wissen und Können beim Lesen- und Schreibenlernen (pp. 63-82). Hohengehren, Germany: Schneider Verlag.
Peer reviewed

Hornung, C., Wollschläger, R., Keller, U., Esch, P., Muller, C., & Fischbach, A. (2021). Nouveaux résultats longitudinaux issus du monitoring scolaire national ÉpStan en première et troisième année scolaire (cycles 2.1 et 3.1) : tendance négative au niveau du développement des compétences et redoublements inefficaces. In LUCET & SCRIPT, Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 44-55). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University og Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-14
Peer reviewed

Hornung, C., Wollschläger, R., Keller, U., Esch, P., Muller, C., & Fischbach, A. (2021). Neue längsschnittliche Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan in der 1. und 3. Klasse: Negativer Trend in der Kompetenzentwicklung und kein Erfolg bei Klassenwiederholungen. In LUCET & SCRIPT, Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 44-55). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University og Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-14a
Peer reviewed

Georges, C., Hoffmann, D., Hornung, C., Muller, C., Sonnleitner, P., Schiltz, C., & Ugen, S. (Eds.). (2021). LEARN Newsletter - Editioun 2021. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: LEARN.

Sonnleitner, P., Krämer, C., Gamo, S., Reichert, M., Muller, C., Keller, U., & Ugen, S. (2018). Schülerkompetenzen im Längsschnitt - Die Entwicklung von Deutsch-Leseverstehen und Mathematik in Luxemburg zwischen der 3. und 9. Klasse. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT).

Sonnleitner, P., Krämer, C., Gamo, S., Reichert, M., Muller, C., Keller, U., & Ugen, S. (09 November 2018). Longitudinal development of students‘ competencies in Mathematics and German reading comprehension [Paper presentation]. 1st conference of the Luxembourg Educational Research Association.

Muller, C., Reichel, Y., Wollschläger, R., Sonnleitner, P., & Fischbach, A. (08 November 2018). Cognitive Potential and Academic Success in Luxembourg: Use case of the "Test of Cognitive Potential" [Poster presentation]. LuxERA, Esch-Alzette, Luxembourg.

Greisen, M., Hornung, C., Baudson, T. G., Muller, C., Martin, R., & Schiltz, C. (2018). Taking Language out of the Equation: The Assessment of Basic Math Competence Without Language. Frontiers in Psychology. doi:10.3389/fpsyg.2018.01076
Peer Reviewed verified by ORBi

Sonnleitner, P., Krämer, C., Gamo, S., Reichert, M., Muller, C., Keller, U., & Ugen, S. (2018). Évolution en compréhension écrite en allemand et en mathématiques entre la classe de 3e et la classe de 9e. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT).

Muller, C., Reichel, Y., Wollschläger, R., Sonnleitner, P., Martin, R., & Fischbach, A. (2018). Evaluation kognitiver Fähigkeiten im luxemburgischen Schulsystem. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT).

Muller, C., Reichel, Y., Wollschläger, R., Sonnleitner, P., Martin, R., & Fischbach, A. (2018). Évaluation des capacités cognitives dans le système scolaire luxembourgeois. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT).

Muller, C., Reichel, Y., & Martin, R. (2018). Évaluation du potentiel cognitif sur tablette tactile : L’exemple du « TCP ». In M. Demeuse, M. Milmeister, ... C. Weis, L’évaluation en éducation et en formation face aux transformations des sociétés contemporaines. Actes du colloque (pp. 362-363). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg.
Peer reviewed

Georges, C., Hoffmann, D., Hornung, C., Martin, R., Muller, C., Schiltz, C., Schuller, A.-M., & Ugen, S. (Eds.). (2018). LEARN Newsletter - Editioun 2018. Esch/Alzette, Luxembourg: LEARN.

Georges, C., Hoffmann, D., Hornung, C., Martin, R., Muller, C., Schiltz, C., Schuller, A.-M., & Ugen, S. (Eds.). (2018). LEARN Newsletter - Édition 2018. Esch/Alzette, Luxembourg: LEARN.

Hahn, M., Burckert, J.-P., Luttenberger, C. A., Klebow, S., Hess, M., Al-Maarri, M., Vogt, M., Reissig, S., Hallek, M., Wienecke-Baldacchino, A., Buch, T., Muller, C., Pallasch, C. P., Wunderlich, F. T., Waisman, A., & Hovelmeyer, N. (01 June 2017). Aberrant splicing of the tumor suppressor CYLD promotes the development of chronic lymphocytic leukemia via sustained NF-kappaB signaling. Leukemia, 32 (1), 72-82. doi:10.1038/leu.2017.168
Peer Reviewed verified by ORBi

Muller, C. (2016). Evaluation of cognitive ability in heterogeneous student populations: Development of the Test of Cognitive Potential [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/28284

Keller, U., Villanyi, D., Fischbach, A., Lorphelin, D., Sonnleitner, P., Muller, C., & Martin, R. (2015). Unterschiede zwischen Schulformen. In R. Martin, S. Ugen, ... A. Fischbach (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 58-71). Esch/Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

Muller, C., Reichert, M., Gamo, S., Hoffmann, D., Hornung, C., Sonnleitner, P., Wrobel, G., & Martin, R. (2015). Kompetenzunterschiede aufgrund des Schülerhintergrundes. In R. Martin, S. Ugen, ... A. Fischbach (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 34-56). Esch/ Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

Gilles, P., Kollmann, C., & Muller, C. (Eds.). (2014). Familiennamen zwischen Maas und Rhein. Frankfurt am Main, Unknown/unspecified: Peter Lang.

Fischbach, A., Ugen, S., Muller, C., Hornung, C., Hoffmann, D., & Martin, R. (January 2014). Istzustand und Ausbau der Épreuves Standardisées (ÉpStan) [Paper presentation]. Scientific exchange, Kiel, Germany.

Böhm, B., Fischbach, A., Ugen, S., Muller, C., Reichert, M., Sonnleitner, P., Keller, U., Bertemes, J., & Martin, R. (2013). Luxemburger Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 37-58). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

Reichert, M., Muller, C., Wrobel, G., Lorphelin, D., Ugen, S., Fischbach, A., Böhm, B., & Martin, R. (2013). Kompetenzerwerb in Bezug auf das sozioökonomische und kulturelle Umfeld. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 62-77). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

Martin, R., Ugen, S., Fischbach, A., Muller, C., & Brunner, M. (2012). Schlussfolgerungen. In R. Martin & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011‐2012 (pp. 98-118). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

Muller, C., Reichert, M., Ugen, S., Keller, U., & Brunner, M. (2012). Befunde zum Migrationshintergrund und zum sozio-ökonomischen Familienhintergrund. In R. Martin & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011-2012 (pp. 54-87). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

Keller, U., Lorphelin, D., Muller, C., Fischbach, A., & Martin, R. (2012). Unterschiede zwischen Schulformen. In R. Martin & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011‐2012 (pp. 88-97). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

Cao-Lei, L., Leija, S. C., Kumsta, R., Wüst, S., Meyer, J., Turner, J., & Muller, C. (2011). Transcriptional control of the human glucocorticoid receptor: Identification and analysis of alternative promoter regions. Human Genetics, 129 (5), 533-543. doi:10.1007/s00439-011-0949-1
Peer reviewed

Contact ORBilu