Contribution to collective works (Parts of books)
Résultats longitudinaux récents issus du monitoring scolaire national ÉpStan en troisième et neuvième année scolaire : de moins bons résultats et des redoublements inefficaces
SONNLEITNER, Philipp; KRÄMER, Charlotte; GAMO, Sylvie et al.
2021In LUCET; SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
 

Files


Full Text
BB21_Sonnleitner-et-al._F.pdf
Publisher postprint (546.22 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
longitudinal development; grade retention; large-scale assessment; school monitoring; mathematics; reading comprehension
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
SONNLEITNER, Philipp  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
KRÄMER, Charlotte ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
GAMO, Sylvie ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
REICHERT, Monique ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
KELLER, Ulrich  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
FISCHBACH, Antoine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
Résultats longitudinaux récents issus du monitoring scolaire national ÉpStan en troisième et neuvième année scolaire : de moins bons résultats et des redoublements inefficaces
Alternative titles :
[en] New longitudinal findings from the national school monitoring program ÉpStan in third and ninth grades: Worse results and ineffective grade retention
Publication date :
December 2021
Main work title :
Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
Main work alternative title :
[en] National education report Luxembourg 2021
Editor :
LUCET
SCRIPT
Publisher :
University of Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Unknown/unspecified
Pages :
115-121
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 10 December 2021

Statistics


Number of views
123 (4 by Unilu)
Number of downloads
80 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu