Profil

REICHERT Monique

Main Referenced Co-authors
MARTIN, Romain  (48)
KELLER, Ulrich  (41)
BRUNNER, Martin  (30)
UGEN, Sonja  (26)
Boehm, Bettina (17)
Main Referenced Keywords
reading comprehension (8); C-Test (5); longitudinal development (5); language test (4); general language proficiency (3);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (72)
Theoretical & cognitive psychology (28)
Languages & linguistics (19)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (2)
Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 86)

The most downloaded
221 downloads
SONNLEITNER, P., KRÄMER, C., GAMO, S., REICHERT, M., MULLER, C., KELLER, U., & UGEN, S. (2018). Schülerkompetenzen im Längsschnitt - Die Entwicklung von Deutsch-Leseverstehen und Mathematik in Luxemburg zwischen der 3. und 9. Klasse. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT). https://orbilu.uni.lu/handle/10993/38686 https://hdl.handle.net/10993/38686

The most cited

165 citations (OpenAlex)

BRUNNER, M., KELLER, U., DIERENDONCK, C., REICHERT, M., UGEN, S., FISCHBACH, A., & MARTIN, R. (2010). The structure of academic self-concepts revisited: The nested Marsh/Shavelson model. Journal of Educational Psychology, 102 (4), 964-981. doi:10.1037/a0019644 https://hdl.handle.net/10993/1231

SONNLEITNER, P., KRÄMER, C., GAMO, S., REICHERT, M., KELLER, U., & FISCHBACH, A. (2021). Neue längsschnittliche Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan in der 3. und 9. Klasse: Schlechtere Ergebnisse und wirkungslose Klassenwiederholungen. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 117-123). Esch-sur-Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-24a

SONNLEITNER, P., KRÄMER, C., GAMO, S., REICHERT, M., KELLER, U., & FISCHBACH, A. (2021). Résultats longitudinaux récents issus du monitoring scolaire national ÉpStan en troisième et neuvième année scolaire : de moins bons résultats et des redoublements inefficaces. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 115-121). Esch-sur-Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-24

REICHERT, M., KRÄMER, C., & WOLLSCHLÄGER, R. (31 May 2019). Reading in a new technology environment: Are reading assessments still in the ballpark? [Paper presentation]. 16th EALTA conference. Transitions in Language Assessment, University College Dublin, Ireland.

Baghaei, P., KEMPER, C., REICHERT, M., & GREIFF, S. (2019). Mixed Rasch modeling in assessing reading comprehension (Chapter 1). In Quantitative data analysis for language assessment. Volume II: Advanced Methods (pp. 1-13). Routledge.
Peer reviewed

Baghaei, P., Kemper, C. J., REICHERT, M., & GREIFF, S. (2019). Mixed Rasch modeling in assessing reading comprehension. In V. Aryadoust & M. Raquel (Eds.), Quantitative Data Analysis for Language Assessment. Routledge.
Peer reviewed

SONNLEITNER, P., KRÄMER, C., GAMO, S., REICHERT, M., MULLER, C., KELLER, U., & UGEN, S. (2018). Schülerkompetenzen im Längsschnitt - Die Entwicklung von Deutsch-Leseverstehen und Mathematik in Luxemburg zwischen der 3. und 9. Klasse. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT). https://orbilu.uni.lu/handle/10993/38686

REICHERT, M., KRÄMER, C., WOLLSCHLÄGER, R., RIVAS, S., & UGEN, S. (2018). Lesegewohnheiten und bilinguale Lesekompetenzen - Zum Zusammenhang zwischen den Deutsch- und Französisch-Lesekompetenzen von Neuntklässlerinnen und Neuntklässlern und ihren außerschulischen Lesegewohnheiten in Luxemburg. Luxembourg: LUCET, SCRIPT. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/38039

REICHERT, M., KRÄMER, C., WOLLSCHLÄGER, R., RIVAS, S., & UGEN, S. (2018). Habitudes de lecture et compétences de lecture bilingue. Luxembourg: LUCET, SCRIPT. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/38042

REICHERT, M. (17 November 2018). The viability of C-tests: Which place do they have among other language tests? [Paper presentation]. BALEAP Testing Workshop – Luxembourg, Esch-Alzette, Luxembourg.

SONNLEITNER, P., KRÄMER, C., GAMO, S., REICHERT, M., MULLER, C., KELLER, U., & UGEN, S. (09 November 2018). Longitudinal development of students‘ competencies in Mathematics and German reading comprehension [Paper presentation]. 1st conference of the Luxembourg Educational Research Association.

REICHERT, M., KRÄMER, C., RIVAS, S., WOLLSCHLÄGER, R., & UGEN, S. (November 2018). Außerschulisches Lesen und Lesekompetenz Zum Zusammenhang zwischen den Deutsch- und Französisch- Lesekompetenzen von Neuntklässlerinnen und Neuntklässlern und ihren außerschulischen Lesegewohnheiten in Luxemburg [Paper presentation]. LuxERA Inaugural Conference, Esch-Belval, Luxembourg.

GAMO, S., REICHERT, M., & REICHEL, Y. (July 2018). Évolution des compétences en mathématiques et en langues et différences interindividuelles – quelles explications ? Exploitation des données du panel 2010 des Épreuves Standardisées du monitoring scolaire au Luxembourg [Paper presentation]. 23ème Journées internationales de Psychologie Différentielle, Luxembourg, Luxembourg.

REICHERT, M., KRÄMER, C., RIVAS, S., WOLLSCHLÄGER, R., & UGEN, S. (11 January 2018). Faut-il lire, et que faut-il lire, pour mieux savoir lire? La compréhension de textes parmi les adolescents: tentative d'explication des différences interindividuelles [Paper presentation]. 30ème colloque de l'ADMEE-EUROPE, Esch-Belval, Luxembourg.

REICHERT, M., KRÄMER, C., RIVAS, S., WOLLSCHLÄGER, R., & UGEN, S. (January 2018). Faut-il lire, et que faut-il lire, pour mieux savoir lire? [Paper presentation]. 30e colloque de l’ADMEE-Europe, Campus Belval de l’Université du Luxembourg, Luxembourg.

SONNLEITNER, P., KRÄMER, C., GAMO, S., REICHERT, M., MULLER, C., KELLER, U., & UGEN, S. (2018). Évolution en compréhension écrite en allemand et en mathématiques entre la classe de 3e et la classe de 9e. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT). https://orbilu.uni.lu/handle/10993/38684

REICHERT, M., & KRÄMER, C. (07 May 2016). French speakers reading German and German speakers reading French: Do they take different tests? [Paper presentation]. EALTA 2016, 13th Annual conference - Assessment of what ...? Revisiting the issue of construct(s), Valencia, Spain.

REICHERT, M. (November 2015). How much ‚general language proficiency’ is there in different language tests? [Paper presentation]. Language Testing Forum 2015: Assessing general language proficiency: definitions and approaches, University of Oxford, United Kingdom.

REICHERT, M. (May 2015). Descriptors for reading: Which one(s) make the difference? [Paper presentation]. 12th EALTA conference: Policy and Practice in Language Testing and Assessment, Copenhagen, Denmark.

HU, A., REICHERT, M., HANSEN-PAULY, M.-A., & UGEN, S. (2015). Mehrsprachigkeit im luxemburgischen Sekundarschulwesen. Luxembourg, Luxembourg: Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse, SCRIPT - Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/20967

MULLER, C., REICHERT, M., GAMO, S., HOFFMANN, D., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., WROBEL, G., & MARTIN, R. (2015). Kompetenzunterschiede aufgrund des Schülerhintergrundes. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 34-56). Esch/ Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

UGEN, S., FISCHBACH, A., REICHERT, M., DIERENDONCK, C., & MARTIN, R. (2015). Épreuves Standardisées : Objectifs et méthodologie. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 6-21). Esch/Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

DIERENDONCK, C., MILMEISTER, M., MILMEISTER, P., WEIS, C., REICHERT, M., UGEN, S., KELLER, U., SONNLEITNER, P., & MARTIN, R. (2015). Mise en place d’une démarche qualité pour le dispositif ÉpStan. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 98-109). Esch/ Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

REICHERT, M., SONNLEITNER, P., & MARTIN, R. (26 August 2014). Reading in German versus reading in French: Are there different attributes that determine the difficulty of reading comprehension items in both languages? [Poster presentation]. Monique REICHERT, Rotterdam, Netherlands.

SONNLEITNER, P., WROBEL, G., & REICHERT, M. (July 2014). Do cognitive processes involved in solving reading comprehension items differ in students with differing language background? [Paper presentation]. The 9th Conference of the International Test Commission, San Sebastian, Spain.

MARTIN, R., KELLER, U., REICHERT, M., DIERENDONCK, C., UGEN, S., & FISCHBACH, A. (January 2014). Befunde zu den Herausforderungen des luxemburgischen Schulsystems aus Sicht verschiedener large-scale Studien [Paper presentation]. Scientific exchange, Kiel, Germany.

SONNLEITNER, P., REICHERT, M., WROBEL, G., HORNUNG, C., HOFFMANN, D., GAMO, S., & VILLANYI, D. (January 2014). Qualitätssicherung der Itementwicklung zur Überprüfung der luxemburgischen Bildungsstandards [Paper presentation]. Scientific exchange, Kiel, Germany.

REICHERT, M., BRUNNER, M., & MARTIN, R. (2014). Do test takers with different language backgrounds take the same C-test? The effect of native language on the validity of C-tests. In R. Grotjahn (Ed.), Der C-Test: Aktuelle Tendenzen/The C-Test: current trends (pp. 109-135). Frankfurt/Main, Germany: Peter Lang.

SONNLEITNER, P., REICHERT, M., & UGEN, S. (2014). Item Development and Test Compilation. In A. FISCHBACH, S. UGEN, ... R. MARTIN (Eds.), ÉpStan Technical Report (pp. 5-11). Luxembourg, Luxembourg: University of Luxembourg.

REICHERT, M. (22 November 2013). The impact of language background on the validity of C-tests [Paper presentation]. IATEFL Testing, Evaluation and Assessment SIG Conference, Siena, Italy.

REICHERT, M., BRUNNER, M., & MARTIN, R. (28 August 2013). How well does ‚general language proficiency’ explain language test performance? [Paper presentation]. 15th Biennal EARLI Conference, Munich, Germany.

Tardieu, C., REICHERT, M., & Rivens Mompean, A. (28 May 2013). The e-CLES project: how to make a scenario-based certificate valid, reliable and fair? [Paper presentation]. Language Testing in Europe: Time for a new framework?, Antwerp, Belgium.

Böhm, B., FISCHBACH, A., UGEN, S., MULLER, C., REICHERT, M., SONNLEITNER, P., KELLER, U., Bertemes, J., & MARTIN, R. (2013). Luxemburger Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 37-58). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

REICHERT, M., MULLER, C., WROBEL, G., LORPHELIN, D., UGEN, S., FISCHBACH, A., Böhm, B., & MARTIN, R. (2013). Kompetenzerwerb in Bezug auf das sozioökonomische und kulturelle Umfeld. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 62-77). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

UGEN, S., MARTIN, R., Böhm, B., REICHERT, M., LORPHELIN, D., & FISCHBACH, A. (2013). Einfluss des Sprachhintergrundes auf Schülerkompetenzen. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 100-113). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

BRUNNER, M., FISCHBACH, A., REICHERT, M., UGEN, S., DIERENDONCK, C., KELLER, U., & MARTIN, R. (2012). Épreuves Standardisées: Ziele und methodische Grundlagen. In R. MARTIN & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011‐2012 (pp. 4-35). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

MULLER, C., REICHERT, M., UGEN, S., KELLER, U., & BRUNNER, M. (2012). Befunde zum Migrationshintergrund und zum sozio-ökonomischen Familienhintergrund. In R. Martin & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011-2012 (pp. 54-87). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

UGEN, S., BRUNNER, M., FISCHBACH, A., KELLER, U., REICHERT, M., DIERENDONCK, C., Artelt, C., & MARTIN, R. (July 2011). Reading comprehension strategies of biliterate students in German and French [Paper presentation]. 18th Annual SSSR Meeting, St. Pete Beach, Florida, United States.

REICHERT, M. (2011). The validity of the C-test revisited : findings from a multilingual environment [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14420

BRUNNER, M., KELLER, U., DIERENDONCK, C., REICHERT, M., FISCHBACH, A., UGEN, S., & MARTIN, R. (September 2010). Ein neues Strukturmodell akademischer Selbstkonzepte: Das nested Marsh/Shavelson Modell [Paper presentation]. 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Bremen, Germany.

REICHERT, M., UGEN, S., FISCHBACH, A., KELLER, U., & BRUNNER, M. (September 2010). Evaluation von Plurilingualität in einer multilingualen Gesellschaft: bloße Herausforderung und/oder Chance? [Paper presentation]. 3. Bundeskongress des GMF, Augsburg, Germany.

BRUNNER, M., KELLER, U., DIERENDONCK, C., REICHERT, M., UGEN, S., FISCHBACH, A., & MARTIN, R. (2010). The structure of academic self-concepts revisited: The nested Marsh/Shavelson model. Journal of Educational Psychology, 102 (4), 964-981. doi:10.1037/a0019644
Peer Reviewed verified by ORBi

DIERENDONCK, C., & REICHERT, M. (2010). Que pensent les enseignants de Ve/9e des Epreuves Standardisées ? Résultats de l’enquête on-line menée en juin-juillet 2010 [Paper presentation]. Séminaire EMACS.

KELLER, U., REICHERT, M., BRUNNER, M., FISCHBACH, A., DIERENDONCK, C., Boehm, B., & MARTIN, R. (2010). Unterschiede zwischen Schulformen und Schulen. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 65-77). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

Boehm, B., BRUNNER, M., DIERENDONCK, C., FISCHBACH, A., KELLER, U., MARTIN, R., REICHERT, M., UGEN, S., & Lanners, M. (2010). Luxemburger Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 29-40). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

BRUNNER, M., UGEN, S., DIERENDONCK, C., FISCHBACH, A., KELLER, U., REICHERT, M., Boehm, B., & MARTIN, R. (2010). Jungen und Mädchen. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 55-64). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

Boehm, B., BRUNNER, M., DIERENDONCK, C., FISCHBACH, A., KELLER, U., MARTIN, R., REICHERT, M., & UGEN, S. (2010). Zusammenfassung der Ergebnisse von PISA 2009. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 105-106). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

UGEN, S., BRUNNER, M., DIERENDONCK, C., FISCHBACH, A., REICHERT, M., KELLER, U., Boehm, B., & MARTIN, R. (2010). Kompetenzerwerb in Bezug auf das kulturelle und sozio‐ökonomische Umfeld. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2009. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 41-54). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

REICHERT, M. (2010). C-Test = C-Test? Zur Vergleichbarkeit zwischen C-Tests. Fremdsprachen und Hochschule, 82, 61-78.

REICHERT, M., KELLER, U., & MARTIN, R. (2010). The C-test, the TCF and the CEFR: a validation study. In R. Grotjahn (Ed.), Der C-Test: Beiträge aus der aktuellen Forschung. The C-Test: Contributions from Current Research (pp. 205-231). Frankfurt/Main, Germany: Peter Lang.

BURTON, R., REICHERT, M., & MARTIN, R. (2009). L'évaluation des compétences langagières. In J.-G. BLAIS (Ed.), Évaluation des apprentissages et technologies de l’information et de la communication : Enjeux, applications et modèles de mesure (pp. 57-76). Québec, Canada: Les Presses de l'Université Laval.

BRUNNER, M., KELLER, U., HORNUNG, C., REICHERT, M., & MARTIN, R. (2009). The cross-cultural generalizability of a new structural model of academic self-concepts. Learning and Individual Differences, 19, 387-403. doi:10.1016/j.lindif.2008.11.008
Peer reviewed

Artus, F., & REICHERT, M. (10 January 2008). Outil d’évaluation en langue dans le cadre d’une enquête internationale : tentative de mise à l’épreuve du C-Test [Paper presentation]. 20th Admée-Europe colloquium, Geneva, Switzerland.

REICHERT, M., & DIERENDONCK, C. (2008). Ketty, Carlos et Goran ... au pays du redoublement. In La place de l'école dans la société luxembourgeoise de demain. De Boeck.

KELLER, U., MARTIN, R., REICHERT, M., BRUNNER, M., & BUSANA, G. (2008). A Nation-Wide Computer-based School Monitoring Program. International Journal of Psychology, 43, 104.
Peer reviewed

REICHERT, M., DIERENDONCK, C., MARTIN, R., DIERENDONCK, C., MEYERS, C., & Noesen, M. (2008). Ketty, Carlos, Goran... au pays du redoublement. In La place de l’école dans la société luxembourgeoise de demain. Brussels, Belgium: De Boeck.

MARTIN, R., KELLER, U., REICHERT, M., SCHANDELER, I., BUSANA, G., Latour, T., & KOENIG, V. (2008). A web-based system for the evaluation of information processing strategies in the domain of scientific literacy. XXIX International Congress of Psychology.
Peer reviewed

KELLER, U., & REICHERT, M. (2008). Monitoring scolaire au Luxembourg: Testing assisté par ordinateur et reportage de résultats automatisé [Paper presentation]. 20th Admée-Europe colloquium, Geneva, Switzerland.

Artus, F., REICHERT, M., Demeuse, M., & MARTIN, R. (2008). Le C-Test comme outil d'évaluation en langue dans le cadre d'une enquête internationale : tentative de mise à l'épreuve. Les Cahiers de la Section des sciences de l'éducation. Variations sur le thème des langues modernes, 111-130.

REICHERT, M. (2008). Welche Vergleichbarkeit zwischen C-Tests in verschiedenen Sprachen? [Paper presentation]. Sprachen als akademische Schlüsselkompetenz, Passau, Germany.

REICHERT, M. (29 June 2007). Relating C-Test results to the CEFR 10th International ELT Conference: The future of ELT: A quest for common standards & approaches [Paper presentation]. 10th International ELT Conference, Ankara, Turkey.

BURTON, R., REICHERT, M., BRUNNER, M., KELLER, U., Böhm, B., & MARTIN, R. (2007). Lieu de naissance et statut socio-économique des élèves. In B. Boehm, M. Brunner, R. BURTON, T. Faber, U. KELLER, M. Lanners, ... R. MARTIN (Eds.), Résultats de l’étude PISA 2006. Luxembourg, Luxembourg: MENFP.

Bertemes, J., Blanke, I., Boehm, B., BRUNNER, M., BURTON, R., FABER, T., KELLER, U., Lanners, M., MARTIN, R., REICHERT, M., Ries, E., & Schock, C. (2007). Résultats de l’étude PISA 2006. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/12006

KELLER, U., BRUNNER, M., MARTIN, R., REICHERT, M., & KERGER, S. (2007). Erste Schritte zu einem Bildungsmonitoring in Luxemburg: Ergebnisse der Erhebungen im September 2005 und Juli 2006. Luxembourg, Luxembourg: University of Luxembourg & MENFP. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14418

Artus, F., Demeuse, M., REICHERT, M., & MARTIN, R. (2007). Pour le multilinguisme: Exploiter à l’école la diversité des contextes européens. Rapport final de la facette 2. Liège, Belgium: Université de Liège. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14417

Bertemes, J., Blanke, I., Boehm, B., BRUNNER, M., BURTON, R., FABER, T., KELLER, U., Lanners, M., MARTIN, R., REICHERT, M., Ries, E., & Schock, C. (2007). PISA 2006. In Rapport National Luxembourg. Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

Boehm, B., BRUNNER, M., Ries, E., Schock, C., KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., & MARTIN, R. (2007). Luxemburger Schülerinnen und Schüler im internationalen Vergleich PISA 2006. In Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 21-29). Ministerium für Erziehung und Berufsausbildung, SCRIPT & Universität Luxemburg, Forschungseinheit EMACS.

KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., BRUNNER, M., Boehm, B., & MARTIN, R. (2007). Différences observées selon le type d'enseignement et l'établissement fréquenté PISA 2006. In Rapport National Luxembourg (pp. 55-69). Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

BURTON, R., REICHERT, M., BRUNNER, M., KELLER, U., Boehm, B., & MARTIN, R. (2007). Lieu de naissance et statut socio-économique des élèves PISA 2006. In Rapport National Luxembourg (pp. 31-44). Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

BURTON, R., REICHERT, M., BRUNNER, M., KELLER, U., Boehm, B., & MARTIN, R. (2007). Migrationshintergrund und sozio-ökonomischer Status der Schülerinnen und Schüler PISA 2006. In Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 31-45). Ministerium für Erziehung und Berufsausbildung, SCRIPT & Universität Luxemburg, Forschungseinheit EMACS.

MARTIN, R., BRUNNER, M., KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., & Boehm, B. (2007). Comment fontionne le système scolaire luxembourgeois? PISA 2006. In Rapport National Luxembourg (pp. 71-74). Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

BRUNNER, M., KELLER, U., BURTON, R., REICHERT, M., Boehm, B., & MARTIN, R. (2007). Garçons et filles PISA 2006. In Rapport National Luxembourg (pp. 45-53). Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

MARTIN, R., BRUNNER, M., KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., & Boehm, B. (2007). Wie funktioniert das luxemburgische Schulsystem? Pisa 2006. In Nationaler Bericht Luxemburg. Ministère de l' Education nationale et de la Formation professionnelle Université du Luxembourg.

BRUNNER, M., KELLER, U., BURTON, R., REICHERT, M., Boehm, B., & MARTIN, R. (2007). Jungen und Mädchen PISA 2006. In Nationaler Bericht Luxemburg. Ministerium für Erziehung und Berufsausbildung, SCRIPT & Universität Luxemburg, Forschungseinheit EMACS.

Boehm, B., BRUNNER, M., Ries, E., Schock, C., KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., & MARTIN, R. (2007). Les élèves du Luxembourg par rapport à la moyenne internationale PISA 2006. In Rapport National Luxembourg (pp. 21-29). Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

MARTIN, R., BRUNNER, M., KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., & Boehm, B. (2007). Wie funktioniert das Luxemburger Schulsystem? PISA 2006. In Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 73-76). Ministerium für Erziehung und Berufsausbildung, SCRIPT & Universität Luxemburg, Forschungseinheit EMACS.

KELLER, U., REICHERT, M., BURTON, R., BRUNNER, M., Boehm, B., & MARTIN, R. (2007). Unterschiede zwischen Schulformen und Schulen PISA 2006. In Nationaler Bericht Luxemburg. Ministerium für Erziehung und Berufsausbildung, SCRIPT & Universität Luxemburg, Forschungseinheit EMACS.

PELT, V., MARTIN, R., & REICHERT, M. (2007). Pour le multilinguisme: Exploiter à l’école la diversité des contextes européens. Rapport national du Grand-Duché du Luxembourg. Walferdange, Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14421

REICHERT, M., & MARTIN, R. (09 December 2006). Facing language heterogeneity: Do plurilingual learning and assessment environments create better results? [Poster presentation]. IADIS International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age CELDA 2006, Barcelona, Spain.

REICHERT, M., KELLER, U., & MARTIN, R. (2006). Le Test de Connaissance du Français et le C-Test. Etude sur la comparabilité entre les deux instruments. Walferdange, Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14422

REICHERT, M., KELLER, U., & MARTIN, R. (2006). Le C-Test: un nouveau chemin idéal pour une évaluation valide de compétences linguistiques? [Paper presentation]. 19ème Colloque International de l'ADMEE-Europe:" L'évaluation au 21ème siècle. Vers de nouvelles formes, modélisations et pratiques de l'évaluation? ", Luxembourg, Luxembourg.

REICHERT, M., & MARTIN, R. (24 October 2005). Deutsch, Français, Português : effet du mode langagier sur les performances évaluées [Paper presentation]. 18th Admée-Europe Congress: "Comment évaluer? Outils, dispositifs et acteurs", Reims, France.

REICHERT, M., LINCKELS, S., & Meinel, C. (2005). Student's Perception of a Semantic Search Engine [Paper presentation]. International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age, Porto, Portugal.

BURTON, R., BUSANA, G., HOUSSEMAND, C., Latour, T., MARTIN, R., Merche, J.-F., REICHERT, M., REUTER, R., SCHANDELER, I., Tholl, M., & Vandenabeele, L. (2005). Computer Assisted Scientific Competencies Assessment and Dynamic Evaluation CASCADE. Walferdange, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/13792

REICHERT, M., Sander, N., & Süß, H.-M. (22 September 2002). Arbeitsgedächtniskapazität und Interferenzeffekte [Paper presentation]. 43rd conference of the German Society for Psychology, Berlin, Germany.

REICHERT, M. (2002). Susceptibility to interference effects: a possible explanation of age-related differences in working memory performance? [Bachelor/master dissertation, Ruprecht Karls Universität Heidelberg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/14419

REICHERT, M., Süß, H.-M., & Sander, N. (11 July 2001). Age-related differences in inhibition and working memory capacity: a test of the May, Hasher and Kane hypothesis [Poster presentation]. Biennial Meeting of the International Society for the Study of Individual Differences (ISSID), Edinburgh (Scotland), United Kingdom.

Contact ORBilu