SATTLER, S. (In press). Reconceptualizing the Multilingual Child: Curriculum Construction in Luxembourg. In P. Roberts, M. Brennan, ... B. Green (Eds.), Curriculum Challenges and Opportunities in a Changing World. Palgrave Macmillan. Peer reviewed |
BACKES, S., BAUMANN, I. E., HARION, D., SATTLER, S., & LENZ, T. (2021). Why flipping the classroom is not enough: Digital curriculum making after the pandemic. Prospects. doi:10.1007/s11125-021-09555-9 Peer reviewed |
SATTLER, A.-S. (2021). Curriculumentwicklung in einer mehrsprachigen Gesellschaft: Das Beispiel Luxemburg [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/46814 |
SATTLER, A.-S. (2021). Reconceptualizing the Multilingual Child: Curriculum Construction in Luxembourg. In P. Roberts, M. Brennan, ... B. Green, Curriculum Challenges and Opportunities in a Changing World. Transnational Perspectives in Curriculum Inquiry (pp. 253-268). Palgrave Macmillan. doi:10.1007/978-3-030-61667-0 Peer reviewed |
BACKES, S., BAUMANN, I. E., HARION, D., LENZ, T., & SATTLER, S. (2020). Schule auf Distanz. Die Coronakrise und der Weg zu einem digitalen Curriculum in Luxemburg. In G. Mein & J. PAUSE, Self and Society in the Corona Crisis. Esch, Luxembourg: Melusina Press. doi:10.26298/h7kz-jv89 Peer reviewed |
SATTLER, S. (03 October 2019). Curriculum Development in Multilingual Societies: the example of Luxembourg [Paper presentation]. Colloquium on Language Education Policy and Semiotics, Madison, WI, United States. |
SATTLER, S. (2019). Rethinking Multilingualism – Curriculum Planning in Luxembourg from a cultural-historical perspective [Paper presentation]. Global Speakers Forum, Madison, United States. |
SATTLER, S. (10 December 2018). ‘Curriculizing’ Multilingualism? Language Curricula and the Construction of Identity in Multilingual Societies: the example of Luxembourg [Paper presentation]. IAACS 2018, 6th World Curriculum Studies Conference, Melbourne, Australia. |
SATTLER, S., & Küpper, A. (02 August 2017). Chancen und Schwierigkeiten von Interkulturalität und Mehrsprachigkeit im Unterricht am Beispiel des Luxemburger Bildungswesens. Analysen und Konzepte [Paper presentation]. IDT - Internationale Tagung für Deutschlehrer und Deutschlehrerinnen, Université de Fribourg, Switzerland. |
SATTLER, S., & Küpper, A. (2017). Migration als bildungspolitische und didaktische Herausforderung. Arbeitsfelder des „Luxembourg Centre for School Development“ zwischen Theorie und Praxis (Scientific Poster) [Paper presentation]. IDT - Internationale Tagung für Deutschlehrer und Deutschlehrerinnen. |
SATTLER, S. (2017). Mehrsprachigkeit im Spannungsfeld zwischen curricularem Paradigma und schulischer Realität am Beispiel von Luxemburg [Paper presentation]. DoktorandInnen-Workshop der Bonn-Luxemburg-Kooperation. |
Küpper, A., & SATTLER, S. (2017). Chancen und Schwierigkeiten von Interkulturalität und Mehrsprachigkeit im Unterricht am Beispiel des Luxemburger Bildungswesens. Analysen und Konzepte [Paper presentation]. IDT 2017. XVI. Internationale Tagung der Deutschlehrerinnen und Deutschlehrer, Fribourg, Switzerland. |