Contribution to collective works (Parts of books)
Ist individuelle Diagnostik im Schulmonitoring möglich? Neue Methoden versprechen einen diagnostischen Mehrwert der Épreuves Standardisées
Sonnleitner, Philipp
2022In Georges, Carrie; Hoffmann, Danielle; Hornung, Caroline et al. (Eds.) LEARN Newsletter - Editioun 2022
 

Files


Full Text
Sonnleitner_DCM.pdf
Publisher postprint (137.05 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
large-scale assessment; Diagnostik; diagnostic classification model
Abstract :
[de] Das durch den Fonds National de la Recherche (FNR) geförderte Forschungsprojekt FAIR-ITEMS (C19/SC/13650128) am Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET, lucet.uni.lu) Untersucht aktuell, inwieweit die ÉpStan im Bereich Mathematik zusätzliche diagnostische Informationen über die SchülerInnen liefern könnten. Da die Tests dabei mehr leisten sollen, wird zusätzliche Expertise bei der Erstellung, als auch bei der Auswertung mithilfe neuester psychometrischer Methoden angewandt.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Sonnleitner, Philipp  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
Ist individuelle Diagnostik im Schulmonitoring möglich? Neue Methoden versprechen einen diagnostischen Mehrwert der Épreuves Standardisées
Alternative titles :
[en] Does school monitoring allow for individualized assessment? New methods promise diagnostic added value of the Épreuves standardisées
Publication date :
January 2022
Main work title :
LEARN Newsletter - Editioun 2022
Publisher :
LEARN, Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Pages :
8-9
Focus Area :
Educational Sciences
FnR Project :
FNR13650128 - Fairness Of Latest Innovations In Item And Test Development In Mathematics, 2019 (01/09/2020-31/08/2023) - Philipp Sonnleitner
Available on ORBilu :
since 21 March 2022

Statistics


Number of views
99 (8 by Unilu)
Number of downloads
19 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu