Profil

ROSA Cassie

Main Referenced Co-authors
FISCHBACH, Antoine  (10)
LEVY, Jessica  (9)
COLLING, Joanne  (7)
ESCH, Pascale  (7)
KELLER, Ulrich  (7)
Main Referenced Keywords
Luxembourg (9); COVID (6); academic achievement (4); competence (4); educational inequalities (4);
Main Referenced Unit & Research Centers
Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) (6)
LUCET (1)
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) (1)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (10)

Publications (total 10)

The most downloaded
237 downloads
FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2021). Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19- Pandemie. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 141-157). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-34a https://hdl.handle.net/10993/49259

EMSLANDER, V., ROSA, C., Ofstad, S., LEVY, J., & FISCHBACH, A. (2024). Unterrichtsqualität und Schulklima in Luxembourgs Écoles Fondamentales: Ergebnisse der SIVA-Studie. In Nationaler Bildungsbericht 2024 (pp. 104-109). Luxembourg Center for Educational Testing (LUCET).
Peer reviewed

EMSLANDER, V., ROSA, C., Ofstad, S., LEVY, J., & FISCHBACH, A. (2024). Instructional Quality and School Climate in Luxembourg’s Écoles Fondamentales: Findings from the SIVA Study (Integral Version). In Nationaler Bildungsbericht 2024. Luxembourg Center for Educational Testing (LUCET). doi:10.48746/bb2024lu-en-23
Peer reviewed

EMSLANDER, V., ROSA, C., OFSTAD, S. B., LEVY, J., & FISCHBACH, A. (2024). Qualité pédagogique et climat scolaire dans les Écoles Fondamentales du Luxembourg : Résultats de l'étude SIVA. In Nationaler Bildungsbericht 2024. Luxembourg Center for Educational Testing (LUCET). doi:10.48746/bb2024lu-fr-23
Peer reviewed

COLLING, J., ESCH, P., ROSA, C., KELLER, U., WOLLSCHLÄGER, R., UGEN, S., & FISCHBACH, A. (2024). Auswirkungen der COVID-19-Pandemie auf die schulischen Kompetenzen von Grundschüler*innen in Luxemburg: Erste längsschnittliche Befunde aus den „Épreuves Standardisées“ (ÉpStan). In Nationaler Bildungsbericht 2024 (pp. 112-123). Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET); University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2024lu-de-25a
Peer reviewed

FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2022). Findings from the ÉpStan National Education Monitoring against the Background of the COVID-19 Pandemic. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/51279. doi:10.48746/bb2021LU-EN-34

FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2022). Findings from the ÉpStan National Education Monitoring against the Background of the COVID-19 Pandemic. Online Supplement. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/51281. doi:10.48746/bb2021LU-EN-34b

FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2021). Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19- Pandemie. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021 (pp. 141-157). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-34a
Peer reviewed

FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2021). Résultats du monitoring scolaire national ÉpStan dans le contexte de la pandémie de COVID-19. In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021 (pp. 141-157). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-fr-34
Peer reviewed

FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2021). Résultats du monitoring scolaire national ÉpStan dans le contexte de la pandémie de COVID-19 (Matériels supplémentaires). In LUCET & SCRIPT (Eds.), Rapport National sur l´Éducation au Luxembourg 2021. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/BB2021LU-FR-34B
Peer reviewed

FISCHBACH, A., COLLING, J., LEVY, J., PIT-TEN CATE, I., ROSA, C., KRÄMER, C., KELLER, U., GAMO, S., HORNUNG, C., SONNLEITNER, P., UGEN, S., ESCH, P., & WOLLSCHLÄGER, R. (2021). Befunde aus dem nationalen Bildungsmonitoring ÉpStan vor dem Hintergrund der COVID-19 Pandemie (Supplement). In LUCET & SCRIPT (Eds.), Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg. doi:10.48746/bb2021lu-de-34b
Peer reviewed

Contact ORBilu