Hadjar, A., & Scharf, J. (2019). The value of education among immigrants and non-immigrants and how this translates into educational aspirations: a comparison of four European countries. Journal of Ethnic and Migration Studies, 45 (5), 711-734. doi:10.1080/1369183X.2018.1433025 Peer Reviewed verified by ORBi |
Scharf, J. (2018). Bildungswerte und Schulentfremdung: Institutions- und Kompositionseffekte in den Bildungskontexten Luxemburgs und der Schweiz [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/36974 |
Morinaj, J., Scharf, J., Grecu, A. L., Hadjar, A., Hascher, T., & Marcin, K. (2017). School Alienation: A Construct Validation Study. Frontline Learning Research, 5 (2), 36-59. doi:10.14786/flr.v5i2.298 Peer Reviewed verified by ORBi |
Willems, H., Weis, D., Biewers, S., Haas, C., Heinen, A., Joachim, P., Meyers, C., Scharf, J., Schumacher, A., & Vuori, A. W. (2015). Übergänge vom Jugend- ins Erwachsenenalter: Verläufe, Perspektiven, Herausforderungen. In MENJE & UL (Eds.), Übergänge vom Jugend- ins Erwachsenenalter. Kurzfassung des nationalen Berichtes zur Situation der Jugend in Luxemburg 2015 (pp. 19-64). Luxemburg, Luxembourg: MENJE - UL. |
Willems, H., Weis, D., Biewers, S., Haas, C., Heinen, A., Joachim, P., Meyers, C., Scharf, J., Schumacher, A., & Vuori, A. W. (2015). The transition from youth into adulthood: processes, perspectives, challenges. In MENJE & UL (Eds.), The Transition from Youth into Adulthood. Summary of the National Report on the Situation of Young People in Luxembourg 2015 (pp. 19-64). Luxembourg, Luxembourg: MENJE - UL. |
Meyers, C., Weis, D., Scharf, J., & Schumacher, A. (2015). Entwicklung bürgerschaftlicher Teilhabe in der Transitionsphase. In H. Willems (Ed.), Übergänge vom Jugend- ins Erwachsenenalter: Verläufe, Perspektiven, Herausforderungen (pp. 241-306). Luxemburg, Luxembourg: MENJE - UL. |