Article (Périodiques scientifiques)
Perspectives do matter - «Joint Screen» a promising methodology for multimodal interaction analysis
AREND, Béatrice; SUNNEN, Patrick; FIXMER, Pierre et al.
2014In Classroom Discourse, 5 (1), p. 38-50
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
Perspectives .pdf
Postprint Éditeur (489.82 kB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Joint Screen; mediated activity; interweaving multiple perspectives; multimodal interaction analysis; peers
Résumé :
[en] This paper discusses theoretical and methodological issues arising from a video based research design and the emergent tool Joint Screen when grasping joint activity. We share our reflections regarding the combined reading of four synchronised camera perspectives joint in one screen. By these means we reconstruct and analyse multimodal moment-to-moment interaction between young peers engaged in an open-ended baking activity. We rely on a fine-grained analysis of three multimodally transcribed video extracts to highlight how a combined viewing of multiple joint camera perspectives provides access to how participants do joint activity through the simultaneous and continuous use of embodied resources. We argue that Joint Screen generates an ‘expanded around’ view that allows to seize multimodal interactional processes in their phenomenal depth in time and space.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
FIXMER, Pierre ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
SUJBERT, Monika ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Languages, Culture, Media and Identities (LCMI)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Perspectives do matter - «Joint Screen» a promising methodology for multimodal interaction analysis
Date de publication/diffusion :
janvier 2014
Titre du périodique :
Classroom Discourse
ISSN :
1946-3014
eISSN :
1946-3022
Maison d'édition :
Taylor & Francis
Titre particulier du numéro :
Multimodality
Volume/Tome :
5
Fascicule/Saison :
1
Pagination :
38-50
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Disponible sur ORBilu :
depuis le 08 octobre 2013

Statistiques


Nombre de vues
511 (dont 23 Unilu)
Nombre de téléchargements
6 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu