Communication poster (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Spotlight on ESG-VP students - a new approach to testing
KRÄMER, Charlotte; GAMO, Sylvie; BRAUN, Cecile et al.
2023Luxembourg Educational Research Association (LuxERA) Conference 2023
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
KRAEMER_etal_LUXERA_2023_Poster.pptx
Postprint Auteur (1.98 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
national school monitoring programme; secondary school; assessing basic reading and math competencies; Épreuves Standardisées; Enseignement Secondaire Générale – Voie de Préparation
Résumé :
[en] Spotlight on ESG-VP students - a new approach to testing Test results of the national school monitoring programme Épreuves Standardisées (ÉpStan) reveal a low level of reading and math competency for the majority of 9th-graders attending the Enseignement Secondaire Générale – Voie de Préparation (ESG-VP) school track: In 2022, 3 out of 4 ESG-VP students could not master ÉpStan Niveau 1 in French and German reading comprehension (vs. 2 out of 3 in math; https://dashboard.epstan.lu), meaning that they struggle to read simple and short texts, and to solve basic mathematical problems (MENFP 2008; Sonnleitner et al. 2018). The aim of this pilot-study is to extend and adapt our test material to have a closer look at ESG-VP students’ reading and math performances by using additional testing items that allow for more nuanced statistical analyses. Our first results for German reading comprehension are promising; they will be presented and discussed.
Centre de recherche :
Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
KRÄMER, Charlotte ;  University of Luxembourg
GAMO, Sylvie ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
BRAUN, Cecile ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Inostroza Fernandez, Pamela
SONNLEITNER, Philipp  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Spotlight on ESG-VP students - a new approach to testing
Date de publication/diffusion :
09 novembre 2023
Nombre de pages :
1
Nom de la manifestation :
Luxembourg Educational Research Association (LuxERA) Conference 2023
Organisateur de la manifestation :
Luxembourg Educational Research Association (LuxERA)
Date de la manifestation :
November 08 & 09, 2023
Manifestation à portée :
International
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 novembre 2023

Statistiques


Nombre de vues
113 (dont 8 Unilu)
Nombre de téléchargements
55 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu