Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
"Getting on the same page" - How participants' reading aloud from an interactive tabletop facilitates joint game participation
HEUSER, Svenja; AREND, Béatrice; SUNNEN, Patrick
202117th International Pragmatics Conference
 

Documents


Texte intégral
heuser_arend_sunnen_2021_same_page.pdf
Postprint Éditeur (426.52 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
reading aloud; conversation analysis; interactive tabletop; collaborattion
Résumé :
[en] This paper addresses how adult participants in a multiparty serious game-activity (ORBIT project, see Sunnen et al. 2018) at an interactive tabletop (ITT) use reading aloud (Heuser et al. 2020) to co-facilitate joint accessibility to interactionally relevant text information about the unfamiliar game they are engaging in. These so called ‘written informings’ displayed on the horizontal interface are designed to serve as a game-manual. Since the activity is new to the participants, they rely on these informings in order to jointly accomplish the game. We consider participants’ reading aloud as an interactional practice for participating in the interaction and getting each other ‘on the same page’. By verbalizing and thereby also emphasizing specific (parts of the) text at a specific point in the interaction, participants make written informings from the ITT interactionally relevant and mutually accessible within the group.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
HEUSER, Svenja ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
"Getting on the same page" - How participants' reading aloud from an interactive tabletop facilitates joint game participation
Date de publication/diffusion :
01 juillet 2021
Nom de la manifestation :
17th International Pragmatics Conference
Organisateur de la manifestation :
International Pragmatics Association
Lieu de la manifestation :
Winterthur, Suisse
Date de la manifestation :
from 27-06-2021 to 02-07-2021
Manifestation à portée :
International
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR11632733 - Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops, 2017 (01/09/2018-28/02/2022) - Patrick Sunnen
Organisme subsidiant :
FNR - Fonds National de la Recherche
Disponible sur ORBilu :
depuis le 26 janvier 2022

Statistiques


Nombre de vues
179 (dont 8 Unilu)
Nombre de téléchargements
55 (dont 2 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu