Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Kurz- und mittelfristige Effekte von Klassenwiederholungen in der luxemburgischen Sekundarstufe I auf die leistungsbezogene und psychoemotionale Entwicklung der Schülerinnen und Schüler
SCHALTZ, Paule ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Brunner, Martin; Free University of Berlin and Berlin-Brandenburg Institute for School Quality
KELLER, Ulrich ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
FISCHBACH, Antoine ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
UGEN, Sonja ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
MARTIN, Romain ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Allemand
Titre :
Kurz- und mittelfristige Effekte von Klassenwiederholungen in der luxemburgischen Sekundarstufe I auf die leistungsbezogene und psychoemotionale Entwicklung der Schülerinnen und Schüler
Titre traduit :
[en] Short-term and medium-term effects of grade retention in lower secondary school in Luxembourg on educational achievement and psychoemotional student development
Date de publication/diffusion :
mars 2015
Nom de la manifestation :
3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung
Organisateur de la manifestation :
Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF)