KLAPPROTH, F., & SCHALTZ, P. (In press). Students' immigration background as a moderator of predictive validity of tracking decisions. Procedia Social and Behavioral Sciences. Peer Reviewed verified by ORBi |
SCHALTZ, P. (2016). DER EFFEKT DER SCHULFORM AUF DIE SCHULISCHE LEISTUNG UND DAS FACHSPEZIFISCHE AKADEMISCHE SELBSTKONZEPT VON SCHÜLERINNEN UND SCHÜLER IN LUXEMBURG [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/24565 |
Klapproth, F., SCHALTZ, P., Brunner, M., KELLER, U., FISCHBACH, A., UGEN, S., & MARTIN, R. (2016). Short-term and medium-term effects of grade retention in secondary school on academic achievement and psychosocial outcome variables. Learning and Individual Differences, 50, 182-194. doi:10.1016/j.lindif.2016.08.014 Peer reviewed |
Klapproth, F., SCHALTZ, P., Brunner, M., KELLER, U., FISCHBACH, A., UGEN, S., & MARTIN, R. (March 2015). Kurz- und mittelfristige Effekte von Klassenwiederholungen in der luxemburgischen Sekundarstufe I auf die leistungsbezogene und psychoemotionale Entwicklung der Schülerinnen und Schüler [Paper presentation]. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Bochum, Germany. |
SCHALTZ, P., & KLAPPROTH, F. (2014). The Effect of Ability-based Tracking in Secondary School on Subsequent School Achievment: A Longitudinal Study. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 4 (4), 440-455. Peer reviewed |
KLAPPROTH, F., & SCHALTZ, P. (13 November 2013). Identifying students at risk of school failure in Luxembourgish secondary school. International Journal of Higher Education, 2 (4), 191-204. doi:10.5430/ijhe.v2n4p191 Peer reviewed |
SCHALTZ, P., & KLAPPROTH, F. (25 September 2013). Der Effekt der Schulform auf die Schülerleistung in der Sekundarstufe I.: Eine empirische Studie aus Luxembourg [Paper presentation]. "gemeinsam verschieden" 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Germany. |
SCHALTZ, P., & KLAPPROTH, F. (11 March 2013). Das Selbstkonzept von Sekundarschülern als Kriterium für die Wirksamkeit von Tracking [Paper presentation]. Bildungsverläufe über die Lebensspanne, 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Kiel, Germany. |
KLAPPROTH, F., & SCHALTZ, P. (2013). The validity of predictors of academic and vocational-training achievement: A review of the literature. In S. KROLAK, S. GLOCK, ... M. Böhmer (Eds.), The future of educational research. Rotterdam, Unknown/unspecified: Sense Publishers. |
KLAPPROTH, F., KROLAK-SCHWERDT, S., Hörstermann, T., & SCHALTZ, P. (2013). Leistungstestwerte als Validierungskriterium von Schullaufbahnempfehlungen: Ein neuer formaler Ansatz. Empirische Pädagogik, 27, 206-225. Peer Reviewed verified by ORBi |