Profil

SCHALTZ Paule

Main Referenced Co-authors
KLAPPROTH, Florian  (7)
Brunner, Martin (2)
FISCHBACH, Antoine  (2)
KELLER, Ulrich  (2)
Klapproth, Florian (2)
Main Referenced Keywords
Ability-based tracking (1); formal approach (1); misclassifications (1); predictive validity (1); propensity-score matching (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (10)
Theoretical & cognitive psychology (1)

Publications (total 10)

The most downloaded
217 downloads
Klapproth, F., & Schaltz, P. (13 November 2013). Identifying students at risk of school failure in Luxembourgish secondary school. International Journal of Higher Education, 2 (4), 191-204. doi:10.5430/ijhe.v2n4p191 https://hdl.handle.net/10993/14458

The most cited

23 citations (Scopus®)

Klapproth, F., Schaltz, P., Brunner, M., Keller, U., Fischbach, A., Ugen, S., & Martin, R. (2016). Short-term and medium-term effects of grade retention in secondary school on academic achievement and psychosocial outcome variables. Learning and Individual Differences, 50, 182-194. doi:10.1016/j.lindif.2016.08.014 https://hdl.handle.net/10993/28207

Klapproth, F., & Schaltz, P. (In press). Students' immigration background as a moderator of predictive validity of tracking decisions. Procedia Social and Behavioral Sciences.
Peer Reviewed verified by ORBi

Schaltz, P. (2016). DER EFFEKT DER SCHULFORM AUF DIE SCHULISCHE LEISTUNG UND DAS FACHSPEZIFISCHE AKADEMISCHE SELBSTKONZEPT VON SCHÜLERINNEN UND SCHÜLER IN LUXEMBURG [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/24565

Klapproth, F., Schaltz, P., Brunner, M., Keller, U., Fischbach, A., Ugen, S., & Martin, R. (2016). Short-term and medium-term effects of grade retention in secondary school on academic achievement and psychosocial outcome variables. Learning and Individual Differences, 50, 182-194. doi:10.1016/j.lindif.2016.08.014
Peer reviewed

Klapproth, F., Schaltz, P., Brunner, M., Keller, U., Fischbach, A., Ugen, S., & Martin, R. (March 2015). Kurz- und mittelfristige Effekte von Klassenwiederholungen in der luxemburgischen Sekundarstufe I auf die leistungsbezogene und psychoemotionale Entwicklung der Schülerinnen und Schüler [Paper presentation]. 3. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Bochum, Germany.

Schaltz, P., & Klapproth, F. (2014). The Effect of Ability-based Tracking in Secondary School on Subsequent School Achievment: A Longitudinal Study. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 4 (4), 440-455.
Peer reviewed

Klapproth, F., & Schaltz, P. (13 November 2013). Identifying students at risk of school failure in Luxembourgish secondary school. International Journal of Higher Education, 2 (4), 191-204. doi:10.5430/ijhe.v2n4p191
Peer reviewed

Schaltz, P., & Klapproth, F. (25 September 2013). Der Effekt der Schulform auf die Schülerleistung in der Sekundarstufe I.: Eine empirische Studie aus Luxembourg [Paper presentation]. "gemeinsam verschieden" 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Germany.

Schaltz, P., & Klapproth, F. (11 March 2013). Das Selbstkonzept von Sekundarschülern als Kriterium für die Wirksamkeit von Tracking [Paper presentation]. Bildungsverläufe über die Lebensspanne, 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Kiel, Germany.

Klapproth, F., & Schaltz, P. (2013). The validity of predictors of academic and vocational-training achievement: A review of the literature. In S. Krolak, S. Glock, ... M. Böhmer (Eds.), The future of educational research. Rotterdam, Unknown/unspecified: Sense Publishers.

Klapproth, F., Krolak-Schwerdt, S., Hörstermann, T., & Schaltz, P. (2013). Leistungstestwerte als Validierungskriterium von Schullaufbahnempfehlungen: Ein neuer formaler Ansatz. Empirische Pädagogik, 27, 206-225.
Peer Reviewed verified by ORBi

Contact ORBilu