Ils se rapprochent, on s’accroche ! Compte-rendu et bilan d'une intervention menée dans le cadre de la recherche-action "Partners" visant la mise en place d’actions en direction des familles en vue d’instaurer une collaboration école-famille efficace et constructive favorable à l’accrochage scolaire des élèves.
Poncelet, Débora ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Pelt, Véronique ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Kerger, Sylvie ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Dierendonck, Christophe ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Mancuso, Giovanna ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Language :
French
Title :
Ils se rapprochent, on s’accroche ! Compte-rendu et bilan d'une intervention menée dans le cadre de la recherche-action "Partners" visant la mise en place d’actions en direction des familles en vue d’instaurer une collaboration école-famille efficace et constructive favorable à l’accrochage scolaire des élèves.