Profil

PELT Véronique

Main Referenced Co-authors
PONCELET, Débora  (10)
BAUMANN, Michèle  (6)
DIERENDONCK, Christophe  (4)
AMARA, Marie-Emmanuelle  (1)
Guillaume, J. F. (1)
Main Referenced Keywords
employability skills (2); quality of life (2); étudiants universitaires (2); analyse qualitative (1); bachelor academic (1);
Main Referenced Unit & Research Centers
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Health and Behaviour (4)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (14)
Sociology & social sciences (5)
Public health, health care sciences & services (2)
Languages & linguistics (1)
Human health sciences: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 17)

The most downloaded
83 downloads
Amara, M.-E., Pelt, V., & Baumann, M. (2010). Evaluer la construction identitaire des étudiants pour mieux piloter les curricula, un défi pour les universités européennes. In Europe « Evaluation & Curriculum » (pp. 30). ADMEE. https://hdl.handle.net/10993/3157

Poncelet, D., Pelt, V., Kerger, S., Dierendonck, C., & Mancuso, G. (2014). Ils se rapprochent, on s’accroche ! Compte-rendu et bilan d'une intervention menée dans le cadre de la recherche-action "Partners" visant la mise en place d’actions en direction des familles en vue d’instaurer une collaboration école-famille efficace et constructive favorable à l’accrochage scolaire des élèves. Education et Formation.
Peer Reviewed verified by ORBi

Poncelet, D., Pelt, V., & Dierendonck, C. (2012). « Ils se rapprochent, on s’accroche ! » Une recherche-action au Grand-Duché du Luxembourg visant la mise en place d’actions en direction des familles en vue d’instaurer une collaboration école-famille efficace et constructive favorable à l’accrochage scolaire [Paper presentation]. XVIIe Congrès de l’AMSE Colloque « Alliances éducatives et accrochage », Reims, France.

Pelt, V., & Poncelet, D. (2012). Analyse of the semantic field of Social representation between teachers and parents of the School/Family relationship. Papers on Social Representations, 21, 9.1-9.31.
Peer reviewed

Poncelet, D., Pelt, V., & Dierendonck, C. (2011). PARTNERS : une recherche collaborative menée au Grand-Duché du Luxembourg relative à l’implantation de projets d’école visant une meilleure communication et une relation constructive entre les éducateurs principaux de l’enfant (l’école, la famille et la communauté). In Acts of the XIII International Congress of AIFREF (pp. 102-109).
Peer reviewed

Pelt, V., & Poncelet, D. (2011). La co-construction d’une problématique : validation d’un modèle communicationnel. In D. Poncelet (Ed.), Actes du XIVe congrès international de l’AIFREF : les méthodes en éducation familiale.
Peer reviewed

Pelt, V., & Poncelet, D. (2011). Relation École/Famille : une nouvelle approche. In Acts of the XIII International Congress of AIFREF (pp. 281-284).
Peer reviewed

Poncelet, D., Dierendonck, C., & Pelt, V. (2011). L’engagement des parents dans la scolarité de leur enfant : du constat d’un manque de consensus à une clarification nécessaire du concept. In Acts of the XIII International Congress of AIFREF (pp. 84-96).
Peer reviewed

Pelt, V., & Poncelet, D. (2011). Analysis of the semantic field of social representation of teachers and parents a School/Family relationship in Luxembourg [Poster presentation]. 8th International Congress of ERNAPE, milan, Italy.

Pelt, V., & Poncelet, D. (2011). An Action-Research project on the School/Family relationship in Luxembourg [Poster presentation]. 8th International Congress of ERNAPE, milan, Italy.

Pelt, V., & Poncelet, D. (2011). Une recherche-action: Connaître, accompagner et provoquer le changement en sciences de l’éducation. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 33 (3), 495-510.
Peer reviewed

Amara, M.-E., Pelt, V., & Baumann, M. (2010). Evaluer la construction identitaire des étudiants pour mieux piloter les curricula, un défi pour les universités européennes. In Europe « Evaluation & Curriculum » (pp. 30). ADMEE.
Peer reviewed

Pelt, V., & Baumann, M. (2010). SQALES "Student's QuAlity of Life and Employability Skills" à l'Université du Luxembourg: Evaluation et suivi de l'encadrement facultaire et de la réussite des bacheliers. In Europe « Evaluation & Curriculum » (pp. 8). ADMEE.
Peer reviewed

Pelt, V., & Baumann, M. (2010). How universities can assess employability skills? In T. E. A. Bargel (Ed.), Empirical Evidence in International Comparison (IIIst International Workshop at the University of Konstanz, AG Hochschulforschung and FREREF Réseau Uni 21, pp. 66-82). Konstanz, Germany: University of Konstanz.
Peer reviewed

Baumann, M., & Pelt, V. (2010). Which Psychological Quality of Life must have the Newly-Registered Students from three European Universities to acquire Employability Skills? Psychology and Health, suppl, 155.
Peer Reviewed verified by ORBi

Pelt, V., & Baumann, M. (2009). How universities can assess employability skills? [Paper presentation]. IIIrd International Workshop : The Bachelor – Changes in Performance and Quality of Studying?, University of Konstanz, Germany.

Pelt, V., Guillaume, J. F., & Baumann, M. (2009). WHOQoL Psychological and employability skills among students at the universities of Luxembourg and Liege (Belgium). Psychology and Health, 26, 308-309.
Peer Reviewed verified by ORBi

Pelt, V., Martin, R., & Reichert, M. (2007). Pour le multilinguisme: Exploiter à l’école la diversité des contextes européens. Rapport national du Grand-Duché du Luxembourg. Walferdange, Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

Contact ORBilu