Profil

REICHEL Yanica

University of Luxembourg

Main Referenced Co-authors
FISCHBACH, Antoine  (6)
MULLER, Claire  (4)
KRÄMER, Charlotte  (3)
MARTIN, Romain  (3)
PIT-TEN CATE, Ineke  (3)
Main Referenced Keywords
cognitive potential (2); educational achievement (2); immigrant generation (2); underachievement (2); academic achievement (1);
Main Referenced Unit & Research Centers
Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) (3)
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (6)
Sociology & social sciences (1)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 8)

The most downloaded
355 downloads
MULLER, C., REICHEL, Y., & MARTIN, R. (2018). Évaluation du potentiel cognitif sur tablette tactile : L’exemple du « TCP ». In M. Demeuse, M. MILMEISTER, ... C. WEIS, L’évaluation en éducation et en formation face aux transformations des sociétés contemporaines. Actes du colloque (pp. 362-363). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. https://hdl.handle.net/10993/38717

RIVAS, S., REICHEL, Y., KRÄMER, C., FISCHBACH, A., & PIT-TEN CATE, I. (08 April 2021). Social Inequality in Education: Academic Achievement of First-, Second-, and Later-Generation Immigrant Students in Luxembourg [Paper presentation]. 2021 AERA Virtual Annual Meeting.

KRÄMER, C., RIVAS, S., REICHEL, Y., FISCHBACH, A., & PIT-TEN CATE, I. (12 November 2020). Inequalities in the Luxembourgish Educational System: Effects of Language Proficiency on Math Performance Among Different Generations of Immigrant Students [Poster presentation]. Luxembourg Educational Research Association (Semi-)Virtual Conference 2020, Esch-sur-Alzette, Luxembourg.

RIVAS, S., REICHEL, Y., KRÄMER, C., PIT-TEN CATE, I., & FISCHBACH, A. (21 August 2019). Forging and Paving a Future: Immigrant Status and Academic Achievement in Luxembourg [Paper presentation]. 14th Conference of the European Sociological Association, Manchester, United Kingdom.

MULLER, C., REICHEL, Y., WOLLSCHLÄGER, R., SONNLEITNER, P., & FISCHBACH, A. (08 November 2018). Cognitive Potential and Academic Success in Luxembourg: Use case of the "Test of Cognitive Potential" [Poster presentation]. LuxERA, Esch-Alzette, Luxembourg.

GAMO, S., REICHERT, M., & REICHEL, Y. (July 2018). Évolution des compétences en mathématiques et en langues et différences interindividuelles – quelles explications ? Exploitation des données du panel 2010 des Épreuves Standardisées du monitoring scolaire au Luxembourg [Paper presentation]. 23ème Journées internationales de Psychologie Différentielle, Luxembourg, Luxembourg.

MULLER, C., REICHEL, Y., WOLLSCHLÄGER, R., SONNLEITNER, P., MARTIN, R., & FISCHBACH, A. (2018). Evaluation kognitiver Fähigkeiten im luxemburgischen Schulsystem. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT).

MULLER, C., REICHEL, Y., WOLLSCHLÄGER, R., SONNLEITNER, P., MARTIN, R., & FISCHBACH, A. (2018). Évaluation des capacités cognitives dans le système scolaire luxembourgeois. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT).

MULLER, C., REICHEL, Y., & MARTIN, R. (2018). Évaluation du potentiel cognitif sur tablette tactile : L’exemple du « TCP ». In M. Demeuse, M. MILMEISTER, ... C. WEIS, L’évaluation en éducation et en formation face aux transformations des sociétés contemporaines. Actes du colloque (pp. 362-363). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg.
Peer reviewed

Contact ORBilu