Rivas, S., Reichel, Y., Krämer, C., Fischbach, A., & Pit-Ten Cate, I. (08 April 2021). Social Inequality in Education: Academic Achievement of First-, Second-, and Later-Generation Immigrant Students in Luxembourg [Paper presentation]. 2021 AERA Virtual Annual Meeting. |
Krämer, C., Rivas, S., Reichel, Y., Fischbach, A., & Pit-Ten Cate, I. (12 November 2020). Inequalities in the Luxembourgish Educational System: Effects of Language Proficiency on Math Performance Among Different Generations of Immigrant Students [Poster presentation]. Luxembourg Educational Research Association (Semi-)Virtual Conference 2020, Esch-sur-Alzette, Luxembourg. |
Rivas, S., Reichel, Y., Krämer, C., Pit-Ten Cate, I., & Fischbach, A. (21 August 2019). Forging and Paving a Future: Immigrant Status and Academic Achievement in Luxembourg [Paper presentation]. 14th Conference of the European Sociological Association, Manchester, United Kingdom. |
Muller, C., Reichel, Y., Wollschläger, R., Sonnleitner, P., & Fischbach, A. (08 November 2018). Cognitive Potential and Academic Success in Luxembourg: Use case of the "Test of Cognitive Potential" [Poster presentation]. LuxERA, Esch-Alzette, Luxembourg. |
Gamo, S., Reichert, M., & Reichel, Y. (July 2018). Évolution des compétences en mathématiques et en langues et différences interindividuelles – quelles explications ? Exploitation des données du panel 2010 des Épreuves Standardisées du monitoring scolaire au Luxembourg [Paper presentation]. 23ème Journées internationales de Psychologie Différentielle, Luxembourg, Luxembourg. |
Muller, C., Reichel, Y., & Martin, R. (2018). Évaluation du potentiel cognitif sur tablette tactile : L’exemple du « TCP ». In M. Demeuse, M. Milmeister, ... C. Weis, L’évaluation en éducation et en formation face aux transformations des sociétés contemporaines. Actes du colloque (pp. 362-363). Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Université du Luxembourg. Peer reviewed |
Muller, C., Reichel, Y., Wollschläger, R., Sonnleitner, P., Martin, R., & Fischbach, A. (2018). Evaluation kognitiver Fähigkeiten im luxemburgischen Schulsystem. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT). |
Muller, C., Reichel, Y., Wollschläger, R., Sonnleitner, P., Martin, R., & Fischbach, A. (2018). Évaluation des capacités cognitives dans le système scolaire luxembourgeois. Esch-sur-Alzette, Luxembourg: Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT). |