Profil

FABER Théid

University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)

Main Referenced Co-authors
BOLL, Thomas  (4)
MARTIN, Romain  (3)
BRUNNER, Martin  (2)
BURTON, Reginald  (2)
KELLER, Ulrich  (2)
Main Referenced Keywords
education for sustainable development (2); Luxembourg (2); national strategy (2);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (4)
Social, industrial & organizational psychology (2)
Sociology & social sciences (1)
Theoretical & cognitive psychology (1)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 6)

The most downloaded
962 downloads
FABER, T., & BOLL, T. (2010). Nachhaltige Entwicklung aus der Sicht von Jugendlichen: Ergebnisse einer Studie in den Abschlussklassen der Luxemburger Sekundarschulen. Luxembourg, Luxembourg: University of Luxembourg. https://hdl.handle.net/10993/2276

FABER, T., & BOLL, T. (March 2011). Präsentation des Vorschlags einer nationalen Strategie für Bildung für nachhaltige Entwicklung in Luxemburg [Paper presentation]. Table ronde: Eng national Strategi „Bildung fir nohalteg Entwecklung zu Lëtzebuerg“, Luxembourg, Luxembourg.

BOLL, T., FABER, T., & Franz-Balsen, A. (2011). Le Gouvernement du Grand-Duché de Luxembourg (2011). Apprendre le développement durable - agir pour l’avenir. Stratégie nationale d’éducation pour un développement durable. Luxembourg, Luxembourg: Ministère de l'Education nationale et de la Formation professionnelle.

FABER, T., & BOLL, T. (2010). Nachhaltige Entwicklung aus der Sicht von Jugendlichen: Ergebnisse einer Studie in den Abschlussklassen der Luxemburger Sekundarschulen. Luxembourg, Luxembourg: University of Luxembourg.

BOLL, T., FABER, T., BUSANA, G., MARTIN, R., & Latour, T. (2008). Student's Competence in Systemic Thinking Related to Climate Change: Computer-Assisted Approach Based on Concept Maps. International Journal of Psychology, 43, 248.
Peer reviewed

Bertemes, J., Blanke, I., Boehm, B., BRUNNER, M., BURTON, R., FABER, T., KELLER, U., Lanners, M., MARTIN, R., REICHERT, M., Ries, E., & Schock, C. (2007). Résultats de l’étude PISA 2006.

Bertemes, J., Blanke, I., Boehm, B., BRUNNER, M., BURTON, R., FABER, T., KELLER, U., Lanners, M., MARTIN, R., REICHERT, M., Ries, E., & Schock, C. (2007). PISA 2006. In Rapport National Luxembourg. Ministère de l'Éducation nationale et de la Formation professionelle, SCRIPT & Université du Luxembourg, Unité de Recherche EMACS.

Contact ORBilu