Contribution to collective works (Parts of books)
LGBTI*-Jugendliche in luxemburgischen Schulen: Diskriminierung, soziale Unterstützung und allgemeines Wohlbefinden
MEYERS, Christiane; CATUNDA, Carolina; SAMUEL, Robin
2024In Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2024
Peer reviewed
 

Files


Full Text
Meyers, Catunda et al 2024 - LGBTI -Jugendliche in luxemburgischen Schulen.pdf
Publisher postprint (401.27 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
discrimination; LGBTI*; well-being; youth; secondary schools
Abstract :
[de] Persönliches Wohlbefinden kann als die generelle (kognitive und affektive) Bewertung des eigenen Lebens definiert werden (Diener et al., 2002). Um ein stabiles Wohlbefinden zu erreichen, benötigen Menschen genügend psychologische, soziale und physische Ressourcen, um konkrete psychologische, soziale und/ oder physische Herausforderungen zu bewältigen (Dodge et al., 2012). Die Diskriminierung junger Menschen aufgrund ihrer sexuellen Orientierung oder Genderidentität kann als eine solche Herausforderung beschrieben werden, die, wenn sie in der Schule auftritt, auch das Wohlbefinden der Schüler*innen beeinträchtigen kann.
Research center :
Centre for Childhood and Youth Research (CCY)
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
MEYERS, Christiane ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Centre for Childhood and Youth Research
CATUNDA, Carolina ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Centre for Childhood and Youth Research
SAMUEL, Robin  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Centre for Childhood and Youth Research
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
LGBTI*-Jugendliche in luxemburgischen Schulen: Diskriminierung, soziale Unterstützung und allgemeines Wohlbefinden
Publication date :
2024
Main work title :
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2024
Publisher :
Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET), Luxembourg
Service de Coordination de la Recherche et de l’Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT), Luxembourg
Pages :
134-137
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Development Goals :
10. Reduced inequalities
Available on ORBilu :
since 26 February 2025

Statistics


Number of views
71 (5 by Unilu)
Number of downloads
47 (1 by Unilu)

OpenCitations
 
0

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu