Autre (Allocutions et communications diverses)
How universities shape global science through the world and decades
BAKER, David; POWELL, Justin J W
2024
 

Documents


Texte intégral
BakerPowell2024_How universities shape global science through the world and decades_UL.pdf
Postprint Auteur (11.18 MB) Licence Creative Commons - Attribution, Pas d'Utilisation Commerciale, Pas de Modification
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
science; universities; global; comparative; culture; world; scientometrics; bibliometrics; publications; articles; research; mobility
Résumé :
[en] The book "Global Mega-Science: Universities, Research Collaborations, and Knowledge Production," written by Profs. Justin JW Powell from the University of Luxembourg and David P. Baker from Pennsylvania State University, explores how cutting-edge scientific research, driven by research universities and global collaborations, profoundly shapes our world. Its relevance is clear: scientific advancements not only yield breakthroughs in medicine, technology, and environmental sustainability but also influence policies that improve public health, education, and social well-being. The book showcases how universities have historically propelled scientific progress, supported by the continuous rise of education. As we face unprecedented global challenges, understanding the evolution of science, and its relationship to education, equips us to harness its transformative potential for a better future. This interview with the authors David P. Baker and Justin J.W. Powell reviews key findings from Global Mega-Science (Stanford University Press, 2024).
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
BAKER, David ;  University of Luxembourg
POWELL, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Education and Society
Langue du document :
Anglais
Titre :
How universities shape global science through the world and decades
Date de publication/diffusion :
12 décembre 2024
Nombre de pages :
4
Focus Area :
Educational Sciences
Computational Sciences
Sustainable Development
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
9. Industrie, innovation et infrastructure
Intitulé du projet de recherche :
SPHERE
Disponible sur ORBilu :
depuis le 29 décembre 2024

Statistiques


Nombre de vues
135 (dont 3 Unilu)
Nombre de téléchargements
55 (dont 2 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu