Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
‘How Do We Move Back?’ – A Case Study of Joint Problem-Solving at an Interactive Tabletop Mediated Activity
SUNNEN, Patrick; HEUSER, Svenja; Afkari, Hoorieh et al.
2023In Zaphiris, Panayiotis; Ioannou, Andri (Eds.) Learning and Collaboration Technologies - 10th International Conference, LCT 2023, Held as Part of the 25th HCI International Conference, HCII 2023, Proceedings
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
sunnen_etal_2023_how_move_back.pdf
Postprint Éditeur (6.81 MB) Licence Creative Commons - Attribution
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
case study; collaboration; conversation analysis; interactive tabletop; problem-solving; Case-studies; Collaboration; Conversation analysis; Design knowledge; Group level; Interactive tabletop; Mediated activities; Problem-solving; Theoretical Computer Science; Computer Science (all)
Résumé :
[en] The interactive tabletop activity ‘Orbitia’ aims at developing collaborative conduct among participants. We provide a detailed account of how a group of three participants jointly solve a problem in the Orbitia environment. In our conversation analytic case study, we analyze the situated processes at the group level of description to develop a better understanding of how problems are jointly solved in a group at an ITT-mediated activity and to gain design knowledge about inducing such episodes. More precisely, we identified six problem-solving moves: signaling a problem and accounting for it, formulating the problem and converging on a solution, seeking and identifying the competent first agent, co-instructing the first agent, assessing the solution(s), taking up a solution.
Disciplines :
Education & enseignement
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Education and Society
HEUSER, Svenja ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences > Department of Social Sciences > Team Patrick SUNNEN
Afkari, Hoorieh;  Luxembourg Institute of Science and Technology, Esch-Sur-Alzette, Luxembourg
Maquil, Valérie;  Luxembourg Institute of Science and Technology, Esch-Sur-Alzette, Luxembourg
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Education and Society
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
‘How Do We Move Back?’ – A Case Study of Joint Problem-Solving at an Interactive Tabletop Mediated Activity
Date de publication/diffusion :
09 juin 2023
Nom de la manifestation :
10th International Conference, LCT 2023, Held as Part of the 25th HCI International Conference, HCII 2023
Lieu de la manifestation :
Copenhagen, Dnk
Date de la manifestation :
23-07-2023 => 28-07-2023
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Learning and Collaboration Technologies - 10th International Conference, LCT 2023, Held as Part of the 25th HCI International Conference, HCII 2023, Proceedings
Editeur scientifique :
Zaphiris, Panayiotis
Ioannou, Andri
Maison d'édition :
Springer Science and Business Media Deutschland GmbH
ISBN/EAN :
978-3-03-134410-7
Pagination :
149-162
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Computational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Projet FnR :
FNR11632733 - Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops, 2017 (01/09/2018-28/02/2022) - Patrick Sunnen
Intitulé du projet de recherche :
R-AGR-3358 - CORE17/11632733/ORBIT (01/09/2018 - 28/02/2022) - SUNNEN Patrick
Organisme subsidiant :
FNR - Luxembourg National Research Fund
Subventionnement (détails) :
We thank the Luxembourg National Research Fund (FNR) for funding the ORBIT project under the CORE scheme.
Disponible sur ORBilu :
depuis le 26 septembre 2023

Statistiques


Nombre de vues
150 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
45 (dont 2 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu