Contribution to collective works (Parts of books)
Orbitia – Gemeinsam auf Mission.
Sunnen, Patrick; Arend, Béatrice; Heuser, Svenja et al.
2021In LUCET; SCRIPT (Eds.) Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
Peer reviewed
 

Files


Full Text
BB21_Sunnen-et-al._D_suppl.pdf
Publisher postprint (759.58 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
collaboration; interactive tabletops
Abstract :
[de] Wechselseitiges Kommunizieren, Hinarbeiten auf gemeinsame Ziele, Einbringen individueller Ressourcen und Übernehmen von Verantwortung für die ausgeführten Handlungen sind unumgänglich, um komplexe Probleme in einer Gruppe zu lösen. Angesichts dessen verfolgen wir im interdisziplinären Forschungsprojekt ORBIT1 (Sunnen, Arend & Maquil, 2018) zwei miteinander verwobene Ziele: Wir entwickeln und testen eine Gruppenaktivität an einem interaktiven Tabletop (ITT), die gemeinsames fokussiertes Handeln (collaboration, Roschelle & Teasley, 1995) in der Gruppe fördern soll, und wir analysieren die dabei erhobenen Videodaten, um Merkmale solchen Handelns ausführlich zu dokumentieren und zugänglich zu machen.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Sunnen, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Arend, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Heuser, Svenja ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC)
Afkari, Hoorieh;  Luxembourg Institute of Science & Technology - LIST
Maquil, Valérie;  Luxembourg Institute of Science & Technology - LIST
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
Orbitia – Gemeinsam auf Mission.
Publication date :
2021
Main work title :
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2021
Editor :
LUCET
SCRIPT
Publisher :
University of Luxembourg, Esch-sur-Alzette, Unknown/unspecified
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
FnR Project :
FNR11632733 - Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops, 2017 (01/09/2018-28/02/2022) - Patrick Sunnen
Name of the research project :
Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops
Funders :
FNR - Fonds National de la Recherche [LU]
Available on ORBilu :
since 14 January 2022

Statistics


Number of views
82 (6 by Unilu)
Number of downloads
15 (4 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu