Contribution to collective works (Parts of books)
Différences de performance dans les compétences langagières et en lecture entre élèves à parcours scolaire régulier et irrégulier, issus de familles immigrées portugaises au Luxembourg.
Ertel Silva, Cintia; Hornung, Caroline; Schiltz, Christine
2021In University of Luxembourg, LUCET; Ministère de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse, SCRIPT (Eds.) Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
 

Files


Full Text
BB21_Ertel-et-al._F.pdf
Publisher postprint (411.53 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Multilinguisme; redoublement; acquisition/difficultés de lecture et d'écriture.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Ertel Silva, Cintia ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Hornung, Caroline ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Schiltz, Christine ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
Différences de performance dans les compétences langagières et en lecture entre élèves à parcours scolaire régulier et irrégulier, issus de familles immigrées portugaises au Luxembourg.
Publication date :
09 December 2021
Main work title :
Rapport national sur l’éducation au Luxembourg 2021
Main work alternative title :
[en] National education report Luxembourg 2021
Editor :
University of Luxembourg, LUCET
Ministère de l’Éducation nationale, de l’Enfance et de la Jeunesse, SCRIPT
Publisher :
University of Luxembourg/MENJE, Script, Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 05 January 2022

Statistics


Number of views
61 (1 by Unilu)
Number of downloads
103 (3 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu