Communication publiée dans un périodique (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Evaluation of basic motor competencies in primary school in Luxembourg
SCHEUER, Claude; BUND, Andreas; HECK, Sandra et al.
2021In Popups Université de Liège
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Evaluation-of-basic-motor-competencies-in-primary-school-in-Luxembourg.pdf
Postprint Éditeur (76.1 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Basic motor competencies; Pedagogical diagnosis; Educational monitoring; Support needs
Résumé :
[en] An objective of physical education (PE) is supporting students’ positive motor development. Therefore, it is indispensable for them to be in command of the necessary basic motor competencies (in German: Motorische Basiskompetenzen; MOBAK) as the prerequisites to be able to participate in the culture of human movement. For the implementation of the MOBAK approach in Luxembourg (MOBAK-LUX), we developed the test instruments MOBAK-LUX-PS for preschoolers, MOBAK-LUX-1 for first graders, MOBAK-LUX-3 for third graders and MOBAK-LUX-5 for fifth graders. These motor tests are conducted on a voluntary basis by interested schools and teachers at the beginning of each school year. In general, about one third of students in the different class levels have support needs in at least one area of basic motor competence. The support needs are prevalent mostly in the area object control and girls generally have lower results than boys, especially in object control.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
SCHEUER, Claude ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
BUND, Andreas ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
HECK, Sandra ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
Herrmann, Christian;  Pädagogische Hochschule Zürich
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Evaluation of basic motor competencies in primary school in Luxembourg
Date de publication/diffusion :
2021
Nom de la manifestation :
11ème Biennale de l’ARIS
Organisateur de la manifestation :
Université de Liège
Lieu de la manifestation :
Liège, Belgique
Date de la manifestation :
February 25th-28th 2020
Manifestation à portée :
International
Titre du périodique :
Popups Université de Liège
Maison d'édition :
Université de Liège, Liège, Belgique
Titre particulier du numéro :
Actes de la 11ème Biennale de l’ARIS : Former des citoyens physiquement éduqués.
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Disponible sur ORBilu :
depuis le 14 juillet 2021

Statistiques


Nombre de vues
353 (dont 28 Unilu)
Nombre de téléchargements
155 (dont 9 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu