Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
Identifying Math and Reading Difficulties of Multilingual Children: Effects of Different Cut-offs and Reference Groups
MARTINI, Sophie Frédérique; SCHILTZ, Christine; FISCHBACH, Antoine et al.
2021In Herzog, Moritz; Gürsoy, Erkan; Fritz-Stratmann, Annemarie (Eds.) Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning. Perspectives on culture, education, and multilingualism
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Martinietal2021.pdf
Postprint Éditeur (1.65 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] Extensive research is available on language acquisition and the acquisition of mathematical skills in early childhood. But more recently, research has turned to the question of the influence of specific language aspects on acquisition of mathematical skills. This anthology combines current findings and theories from various disciplines such as (neuro-)psychology, linguistics, didactics and anthropology.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
MARTINI, Sophie Frédérique ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
SCHILTZ, Christine ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS)
FISCHBACH, Antoine  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW)
UGEN, Sonja  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Identifying Math and Reading Difficulties of Multilingual Children: Effects of Different Cut-offs and Reference Groups
Date de publication/diffusion :
2021
Titre de l'ouvrage principal :
Diversity Dimensions in Mathematics and Language Learning. Perspectives on culture, education, and multilingualism
Editeur scientifique :
Herzog, Moritz
Gürsoy, Erkan
Fritz-Stratmann, Annemarie
Maison d'édition :
De Gruyter, Berlin, Allemagne
ISBN/EAN :
978-3-11-066104-0
Pagination :
200-228
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR10921377 - Capitalising On Linguistic Diversity In Education, 2015 (15/01/2017-14/07/2023) - Peter Gilles
Disponible sur ORBilu :
depuis le 03 mars 2021

Statistiques


Nombre de vues
236 (dont 41 Unilu)
Nombre de téléchargements
93 (dont 13 Unilu)

citations Scopus®
 
3
citations Scopus®
sans auto-citations
0
citations OpenAlex
 
4

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu