Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Developing an Interactive Tabletop Mediated Activity to Induce Collaboration by Implementing Design Considerations Based on Cooperative Learning Principles
SUNNEN, Patrick; AREND, Béatrice; HEUSER, Svenja et al.
2020In Stephanidis, Constantine; Antona, Margherita (Eds.) HCI International 2020 - Posters
Peer reviewed
 

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sunnen_etal_2020_ITT_collaboration_cooperative_learning_design.pdf
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Mots-clés :
interactive tabletop; collaboration; cooperative learning
Résumé :
[en] Constructive collaboration can be a difficult matter. For this reason, we are implementing and studying an interactive-tabletop-mediated activity that aims at inducing collaboration among participants. The resulting activity ‘Orbitia’ is designed as a serious game. Participants are asked to act as a space- mining crew, which has to collect minerals with a rover and rely on a camera- drone for reconnaissance, while keeping the rover out of harm and managing limited resources. In this paper we provide an account of how we designed Orbitia’s pedagogical structuring by relying on the Johnsons’ cooperative learning approach whose fundamental concept is “positive interdependence”. More particularly, we show how we worked on resource, role and task inter- dependence to design three collaboration-inducing ‘flagship’ devices: the rover- steering-device (RSD), the item-locating-device (ILD) and the responsibility- activating-device (RAD).
Disciplines :
Ingénierie, informatique & technologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
HEUSER, Svenja ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Afkari, Hoorieh
Maquil, Valérie
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Developing an Interactive Tabletop Mediated Activity to Induce Collaboration by Implementing Design Considerations Based on Cooperative Learning Principles
Date de publication/diffusion :
juillet 2020
Nom de la manifestation :
HCI International2020
Lieu de la manifestation :
Copenhagen, Danemark
Date de la manifestation :
from 19-07-2020 to 24-07-2020
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
HCI International 2020 - Posters
Auteur, co-auteur :
Stephanidis, Constantine
Antona, Margherita
Maison d'édition :
Springer, Cham, Suisse
ISBN/EAN :
978-3-030-50728-2
Collection et n° de collection :
Communications in Computer and Information Science; 1225
Pagination :
316-324
Peer reviewed :
Peer reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Projet FnR :
FNR11632733 - Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops, 2017 (01/09/2018-28/02/2022) - Patrick Sunnen
Disponible sur ORBilu :
depuis le 31 juillet 2020

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