Scientific presentation in universities or research centers (Scientific presentations in universities or research centers)
Le Dialogue 'dans tous ses états' : Regards croisés sur les discours dans 'Mona Lisa Smile'
Arend, Béatrice; Sunnen, Patrick; Weber, Jean-Marie
2019
 

Files


Full Text
Regards croisés sur _Mona Lisa Smile.pdf
Publisher postprint (578.89 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Abstract :
[en] En nous reportant sur des extraits de Le Sourire de Mona Lisa, nous interrogeons des discours en contexte d’enseignement-apprentissage. Dans une perspective croisée de deux approches différentes et complémentaires à la fois, nous portons un regard analytique sur les dialogues d’une enseignante et de ses étudiantes. L’analyse conversationnelle et la psychanalyse offrent des vues creusées et élargies sur la parole professionnelle et les interactions en classe. La présentation montre aussi le recours pertinent à des films de cinéma pour éclairer notre réflexion sur l’agir professionnel de l’enseignant.
Disciplines :
Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others
Author, co-author :
Arend, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Sunnen, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Weber, Jean-Marie ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Language :
French
Title :
Le Dialogue 'dans tous ses états' : Regards croisés sur les discours dans 'Mona Lisa Smile'
Publication date :
17 October 2019
Event name :
Certificate Mentoring and Tutoring
Event organizer :
Certificate Mentoring and Tutoring
Event place :
Esch-Alzette, Luxembourg
Event date :
17-10-2019
Audience :
International
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 18 November 2019

Statistics


Number of views
158 (10 by Unilu)
Number of downloads
41 (2 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu