Reference : Lesegewohnheiten und bilinguale Lesekompetenzen - Zum Zusammenhang zwischen den Deuts...
Reports : Expert report
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
Educational Sciences
http://hdl.handle.net/10993/38039
Lesegewohnheiten und bilinguale Lesekompetenzen - Zum Zusammenhang zwischen den Deutsch- und Französisch-Lesekompetenzen von Neuntklässlerinnen und Neuntklässlern und ihren außerschulischen Lesegewohnheiten in Luxemburg
German
[en] Reading habits and bilingual reading competence - relation between 9th grade students' German and French reading competence and their reading habits
Reichert, Monique mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Krämer, Charlotte mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Wollschläger, Rachel mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Rivas, Salvador mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Ugen, Sonja mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
14-Dec-2018
LUCET, SCRIPT
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2018
172-188
978-99959-1-141-6
Luxemburg
[de] Lesegewohnheiten ; Lesekompetenz ; Französisch und Deutsch
[en] Der Beitrag widmet sich der Frage, ob die Unterschiede hinsichtlich der Lesehäufigkeit, der Textsorten, die von Jugendlichen in ihrer Freizeit rezipiert werden, und der Sprache, in der sie bevorzugt lesen, dabei helfen können, ihr Lesekompetenz Niveau im Deutschen und Französischen – jenseits von sozioökonomischem Status, Migrationshintergrund, Muttersprache und Geschlecht – zu erklären.
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/10993/38039
https://www.bildungsbericht.lu/media/ul_natbericht_de_web_2.9.pdf

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
ul_natbericht_de_web_2.9.pdfPublisher postprint177.91 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.