Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
How universities can assess employability skills?
PELT, Véronique; BAUMANN, Michèle
2010In Bargel, T. et al. (Ed.) Empirical Evidence in International Comparison.
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Pelt & Baumann Konstanz Presentation 19 november 2009.pdf
Postprint Éditeur (4.54 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Employability skills; quality of life; university benchmarks
Résumé :
[en] The SQALES (Students' Quality of Life and Employability Skills) project aims to help universities adopt the recommendations from Bergen (Communiqué 2005) within the framework of the Bologna Process and the European Higher Education Area (EHEA, Communiqué Louvain & European Council, 2009). Under the European Council declaration of 1999, universities have become subject to assessment in terms of productivity and competitiveness. Against that background, we aim to help universities: Create a tool for assessing employability skills (ES) and addressing the requirements of the Bologna Process and the European Higher Education Area (EHEA, European Council, 2009) Create an evaluation device with which to establish benchmarks Facilitate a dialogue between all those involved in order to meet students’ needs Adopt new activities and make use of new resources Compare themselves with other European universities The objectives of Sqales are to: - Describe Employability skills, WHOQoL domains and socio-demographic characteristics Analyse the links between employability skills and other variables Identify students' feelings about their faculties using a range of scores
Centre de recherche :
- Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Health and Behaviour
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Identifiants :
UNILU:UL-CHAPTER-2011-210
Auteur, co-auteur :
PELT, Véronique 
BAUMANN, Michèle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
How universities can assess employability skills?
Date de publication/diffusion :
2010
Titre de l'ouvrage principal :
Empirical Evidence in International Comparison.
Titre traduit de l'ouvrage principal :
[en] Workshop : The Bachelor – Changes in Performance and Quality of Studying?
Editeur scientifique :
Bargel, T. et al.
Maison d'édition :
University of Konstanz, Konstanz, Allemagne
Edition :
IIIst International Workshop at the University of Konstanz, AG Hochschulforschung and FREREF Réseau Uni 21
Pagination :
66-82
Peer reviewed :
Peer reviewed
Intitulé du projet de recherche :
F3R-INS-PUL-08SQLE > SQALES > > BAUMANN Michèle
Organisme subsidiant :
University of Luxembourg - UL
Disponible sur ORBilu :
depuis le 07 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
161 (dont 4 Unilu)
Nombre de téléchargements
57 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu