Communication publiée dans un ouvrage (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
ORBIT - Overcoming Breakdowns in Teams with Interactive Tabletops
SUNNEN, Patrick; AREND, Béatrice; Maquil, Valérie
2018In Kay, Judy; Luckin, Rose (Eds.) Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
sunnen_arend_maquil_2018_orbit.pdf
Postprint Éditeur (505.06 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
collaboration; tangible user interface; joint problem solving; EM/CA; design based research; user centered design; adult education
Résumé :
[en] ORBIT implements and studies a joint problem-solving activity at an interactive tabletop providing participants with the opportunity to develop their collaboration methods by jointly overcoming breakdowns. The design and the research process relies on user-centered design methods and on an ethnomethodological conversation analytic framework. The project will generate scientific knowledge on participants’ collaboration methods and create a powerful collaborative learning tool.
Disciplines :
Arts & sciences humaines: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
SUNNEN, Patrick  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
AREND, Béatrice  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Maquil, Valérie;  Luxembourg Institute of Science & Technology - LIST > IT for Innovative Services department (ITIS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
ORBIT - Overcoming Breakdowns in Teams with Interactive Tabletops
Date de publication/diffusion :
juin 2018
Nom de la manifestation :
13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS)
Lieu de la manifestation :
London, Royaume-Uni
Date de la manifestation :
from 23-06-2018 to 27-06-2018
Manifestation à portée :
International
Titre de l'ouvrage principal :
Rethinking Learning in the Digital Age: Making the Learning Sciences Count, 13th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2018
Auteur, co-auteur :
Kay, Judy
Luckin, Rose
Maison d'édition :
International Society of the Learning Sciences, London, Royaume-Uni
Collection et n° de collection :
Volume 3
Pagination :
1459-1460
Peer reviewed :
Peer reviewed
Projet FnR :
FNR11632733 - Overcoming Breakdowns In Teams With Interactive Tabletops, 2017 (01/09/2018-28/02/2022) - Patrick Sunnen
Disponible sur ORBilu :
depuis le 15 février 2018

Statistiques


Nombre de vues
261 (dont 24 Unilu)
Nombre de téléchargements
121 (dont 6 Unilu)

citations Scopus®
 
6
citations Scopus®
sans auto-citations
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu