Article (Périodiques scientifiques)
WHOQoL Psychological and employability skills among students at the universities of Luxembourg and Liege (Belgium).
PELT, Véronique; Guillaume, J. F.; BAUMANN, Michèle
2009In Psychology and Health, 26, p. 308-309
Peer reviewed vérifié par ORBi
 

Documents


Texte intégral
PeltGuillaumeBaumann Poster_Pise_15 septembre 2009.pdf
Postprint Éditeur (298.07 kB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
bachelor academic; bachelor professional; employability skills
Résumé :
[en] To analyse the relationships between a psychological quality of life and employability skills among first-year students of social sciences at the universities of Luxembourg and Belgium. Method. 84 students initially registered at bachelor professional (Faculty LSHASE), and 91 at bachelor academic (Institut SHS Liege) completed questionnaires. Results Scores for psychological WHOQoL (74.3 vs 63.9 Liege) and environmental WHOQoL (73.3 vs 68.4) were better among the Luxembourg students, as was the score for employability skills (73.0 vs 68.3) than ISHS Belgium. Psychological WHOQoL score was correlated with perceived health, scores for social relationships and environmental WHOQol domains, and employability skills score (with the exceptions of the father’s professional status in Luxembourg and students age in Belgium). Effect between psychological WHOQoL and employability skills was only observed among Luxembourg students. Conclusion Good mental health is a key factor of possession of employability skills in Luxembourg where students are older and their studies are professional dies.
Disciplines :
Education & enseignement
Sciences de la santé humaine: Multidisciplinaire, généralités & autres
Identifiants :
UNILU:UL-ARTICLE-2012-630
Auteur, co-auteur :
PELT, Véronique ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Educational Measurement and Applied Cognitive Science (EMACS)
Guillaume, J. F.
BAUMANN, Michèle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Langue du document :
Anglais
Titre :
WHOQoL Psychological and employability skills among students at the universities of Luxembourg and Liege (Belgium).
Date de publication/diffusion :
2009
Titre du périodique :
Psychology and Health
ISSN :
0887-0446
eISSN :
1476-8321
Maison d'édition :
Routledge, Abingdon, Royaume-Uni
Titre particulier du numéro :
23rd Annual Conference of the European Health Psychology Society, Pisa, Italy, September 23rd to 26th, 2009
Volume/Tome :
26
Pagination :
308-309
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Intitulé du projet de recherche :
F3R-INS-PUL-08SQLE > SQALES > > BAUMANN Michèle
Organisme subsidiant :
University of Luxembourg - UL
Disponible sur ORBilu :
depuis le 01 juillet 2013

Statistiques


Nombre de vues
278 (dont 36 Unilu)
Nombre de téléchargements
79 (dont 4 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu