Communication orale non publiée/Abstract (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Das habe ich noch nie versucht, also bin ich völlig sicher dass ich es schaffe!: Selbstwirksamkeit und wahrgenommene Kompetenz von Lehramtstudierenden im Umgang mit Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf
MARKOVA, Mariya ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
PIT-TEN CATE, Ineke ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
KROLAK-SCHWERDT, Sabine ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
GLOCK, Sabine ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Allemand
Titre :
Das habe ich noch nie versucht, also bin ich völlig sicher dass ich es schaffe!: Selbstwirksamkeit und wahrgenommene Kompetenz von Lehramtstudierenden im Umgang mit Schülern mit sonderpädagogischem Förderbedarf
Titre traduit :
[en] I have never tried that before, so I think I should definitely be able to do that: Efficacy and perceived competence of preservice teachers in regards to teaching students with special educational needs
Date de publication/diffusion :
2015
Nom de la manifestation :
3. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF)
Lieu de la manifestation :
Bochum, Allemagne
Date de la manifestation :
March 2015
Projet FnR :
FNR784116 - School Transitions From Primary To Secondary School: Development Of Intervention Strategies To Improve The Quality Of Teachers' Transition Decisions, 2010 (01/05/2011-30/04/2014) - Sabine Krolak-schwerdt