Unpublished conference/Abstract (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Le développement de la pensée algébrique : quelles différences entre les raisonnements mis en place par les élèves avant et après l'introduction de l'algèbre ?
Demonty, Isabelle; Fagnant; Vlassis, Joëlle
2016EMF 2015. Espace Mathématique francophone. Pluralités culturelles et universalité des mathématiques : enjeux et perspectives pour leur enseignement et leur apprentissage
 

Files


Full Text
EMF2015DEMONTY.docx
Publisher postprint (133.74 kB)
Request a copy

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Demonty, Isabelle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Fagnant
Vlassis, Joëlle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Le développement de la pensée algébrique : quelles différences entre les raisonnements mis en place par les élèves avant et après l'introduction de l'algèbre ?
Publication date :
2016
Event name :
EMF 2015. Espace Mathématique francophone. Pluralités culturelles et universalité des mathématiques : enjeux et perspectives pour leur enseignement et leur apprentissage
Event date :
du 10 octobre 2015 au 14 octobre 2015
Audience :
International
Available on ORBilu :
since 22 February 2016

Statistics


Number of views
173 (10 by Unilu)
Number of downloads
5 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu