Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
The Luxembourg Teacher Databank 1845-1939. Academic Research into the Social History of the Luxembourg Primary School Teaching Staff
VOSS, Peter; LE BIHAN, Etienne
2015In Lausen, Berthold; KROLAK-SCHWERDT, Sabine; Böhmer, Matthias (Eds.) Data Science, Learning by Latent Structures, and Knowledge Discovery
Peer reviewed
 

Documents


Texte intégral
Voss&LeBihan_2015.pdf
Postprint Éditeur (1.03 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Primary Schooling; Teacher; Collective Biographical Analysis; Prosopography; Luxembourg; 19th Century; 20th Century
Résumé :
[en] From 1845 to 1939 the pedagogical journal Der Luxemburger Schulbote published a comprehensive annual directory of the primary school teaching staff of the Grand Duchy. On the basis of this directory, we have established a databank encompassing 75,000 entries relating to a total of approx. 4,700 primary school teachers, both male and female, who taught in the Grand Duchy during this period. With the assistance of IBM SPSS Statistics, we have been able to process the data and compile a collective biography or prosopography that provides a profound insight into the development of an occupational group over a period of nearly 100 years at a local, regional and national level. This paper presents an analysis of initial research findings relating to the number of teaching staff, length of service and the level of qualification and mobility among teaching staff for the first half of this period from 1845 to 1895.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
VOSS, Peter ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
LE BIHAN, Etienne ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
The Luxembourg Teacher Databank 1845-1939. Academic Research into the Social History of the Luxembourg Primary School Teaching Staff
Date de publication/diffusion :
2015
Titre de l'ouvrage principal :
Data Science, Learning by Latent Structures, and Knowledge Discovery
Editeur scientifique :
Maison d'édition :
Springer, Heidelberg, Allemagne
ISBN/EAN :
978-3-662-44982-0
Collection et n° de collection :
Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization
Pagination :
389-398
Peer reviewed :
Peer reviewed
Disponible sur ORBilu :
depuis le 21 octobre 2015

Statistiques


Nombre de vues
233 (dont 19 Unilu)
Nombre de téléchargements
4 (dont 1 Unilu)

citations Scopus®
 
0
citations Scopus®
sans auto-citations
0
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
0
citations WoS
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu