Contribution to collective works (Parts of books)
Stratifizierung von Berufs- und Hochschulbildung in Europa: Deutschland und Frankreich im Spiegel klassischer Vergleichsstudien
Bernhard, Nadine; Graf, Lukas; Powell, Justin J W
2015In Dietzen, Agnes; Powell, Justin J W; Bahl, Anke et al. (Eds.) Soziale Inwertsetzung von Wissen, Erfahrung und Kompetenz in der Berufsbildung
Peer reviewed
 

Files


Full Text
BernhardGrafPowell2015_StratifizierungBerufsHochschulbildungEuropa_VergleichDE-FR.pdf
Publisher postprint (2.38 MB)
Request a copy
Annexes
DietzenPowellBahlLassnigg2015_SozialeInwertsetzungWissenErfahrungKompetenzBerufsbildung_Inhalt.pdf
(329.67 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
vocational education; vocational training; Germany; France; comparison; typology
Research center :
Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung; Centre Maurice Halbswachs, Ecole normale supérieure, Paris
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Bernhard, Nadine;  Humboldt-Universität zu Berlin
Graf, Lukas ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Powell, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
yes
Language :
German
Title :
Stratifizierung von Berufs- und Hochschulbildung in Europa: Deutschland und Frankreich im Spiegel klassischer Vergleichsstudien
Alternative titles :
[en] Stratification of Vocational and Higher Education in Europe: Germany and France in Classic Comparative Studies
Publication date :
2015
Main work title :
Soziale Inwertsetzung von Wissen, Erfahrung und Kompetenz in der Berufsbildung
Main work alternative title :
[de] Social Valuation of Knowledge, Experience and Competence in Vocational Education and Training
Editor :
Dietzen, Agnes
Powell, Justin J W  
Bahl, Anke
Lassnigg, Lorenz
Publisher :
Beltz Juventa, Weinheim, Germany
ISBN/EAN :
9783779915911
Collection name :
Bildungssoziologische Beiträge, herausgegeben von der Sektion Bildung und Erziehung der Deutschen Gesellschaft für Soziologie
Pages :
144-159
Peer reviewed :
Peer reviewed
Name of the research project :
Shifting Tensions between Vocational and General Education: France and Germany Compared (VOCGENE)
Funders :
EU Network of Excellence on Economic Change, Quality of Life and Social Cohesion (EqualSoc)
Available on ORBilu :
since 18 June 2015

Statistics


Number of views
320 (4 by Unilu)
Number of downloads
1016 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu