Article (Scientific journals)
“La confiance, un présupposé aux relations école-famille au préscolaire” La confiance des futurs enseignants luxembourgeois dans les relations école-famille au préscolaire : description et analyse de son influence sur les croyances des professionnels en devenir à l’égard de l’engagement parental et des relations école-famille
Poncelet, Débora; Dierendonck, Christophe; Mancuso, Giovanna et al.
2016In Education et Formation, (e-304), p. 39-58
Peer Reviewed verified by ORBi
 

Files


Full Text
e304_01-04.pdf
Publisher postprint (816.64 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
school-family relationship; trust; parental involvement
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Poncelet, Débora ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Dierendonck, Christophe  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Mancuso, Giovanna ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Vlassis, Joëlle ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
“La confiance, un présupposé aux relations école-famille au préscolaire” La confiance des futurs enseignants luxembourgeois dans les relations école-famille au préscolaire : description et analyse de son influence sur les croyances des professionnels en devenir à l’égard de l’engagement parental et des relations école-famille
Publication date :
March 2016
Journal title :
Education et Formation
ISSN :
2032-8184
Publisher :
Université de Mons, Mons, Belgium
Issue :
e-304
Pages :
39-58
Peer reviewed :
Peer Reviewed verified by ORBi
Available on ORBilu :
since 15 January 2015

Statistics


Number of views
213 (28 by Unilu)
Number of downloads
912 (14 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu