Communication poster (Colloques, congrès, conférences scientifiques et actes)
Longitudinal predictors of early mathematics: Number-specific versus domain-general mechanisms?
HORNUNG, Caroline; Brunner, Martin; SCHILTZ, Christine et al.
20113rd Expert Meeting on Mathematical Thinking and Learning
 

Documents


Texte intégral
longitudinal predictors_ghent expert meeting.pdf
Postprint Éditeur (1.06 MB)
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] Longitudinal predictors of early mathematics: Number-specific versus domain-general mechanisms? What is a good basis for developing mathematical competencies? While some authors propose that number-specific abilities primarily contribute to early math development, other authors suggest that domain-general abilities are key.
Disciplines :
Neurosciences & comportement
Auteur, co-auteur :
HORNUNG, Caroline  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Brunner, Martin
SCHILTZ, Christine ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
MARTIN, Romain ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Longitudinal predictors of early mathematics: Number-specific versus domain-general mechanisms?
Date de publication/diffusion :
11 février 2011
Nom de la manifestation :
3rd Expert Meeting on Mathematical Thinking and Learning
Lieu de la manifestation :
Ghent, Belgique
Date de la manifestation :
11-02-2011
Manifestation à portée :
International
Disponible sur ORBilu :
depuis le 04 décembre 2014

Statistiques


Nombre de vues
152 (dont 5 Unilu)
Nombre de téléchargements
113 (dont 3 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu