Contribution à des ouvrages collectifs (Parties d’ouvrages)
<la Schüppe> ou les ressources orthopgraphiques pour écrire le français en tant que langue étrangère
WETH, Constanze
2014 • In MORYS, Nancy; Kirsch, Claudine; DE SAINT-GEORGES, Ingridet al. (Eds.) Lernen und Lehren in multilingualen Kontexten. Zum Umgang mit sprachlich-kultureller Diversität im Klassenraum
[en] This article focuses on the orthographic resources displayed by two German pupils learning French as a Foreign Language (FLE). It aims to highlight their orthographic competences, which are often left unrecognised because departures from norm are stigmatised as faults. The children have not yet mastered the orthographic and grammatical system of the foreign language. The article examines nevertheless their writings in order to better understand their ways of representing phonemes and words in writing.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
WETH, Constanze ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Langue du document :
Français
Titre :
<la Schüppe> ou les ressources orthopgraphiques pour écrire le français en tant que langue étrangère
Titre traduit :
[en] <la Schüppe> or the orthographic resources for writing in French as a foreign language
Date de publication/diffusion :
2014
Titre de l'ouvrage principal :
Lernen und Lehren in multilingualen Kontexten. Zum Umgang mit sprachlich-kultureller Diversität im Klassenraum
Titre traduit de l'ouvrage principal :
[en] Learning and teaching in multilingual contexts