ROMANOVSKA, L., PIT-TEN CATE, I., TREMMEL, K. A. M., Wealer, A. P., & UGEN, S. (08 November 2023). The relationship between children’s vocabulary knowledge and reading in a multilingual education setting [Paper presentation]. LUXERA Emerging Researchers’ Conference. Peer reviewed |
Tremmel, K. A. M. (24 February 2023). Lernstörung oder Sprachbarriere? – Entwicklung eines für Luxemburg angepassten Wortschatztests [Poster presentation]. 9. Treffen der AG Grammatikdidaktik und Sprachbetrachtung, Belval, Luxembourg. |
Krämer, C., Rathmacher, Y., Tremmel, K. A. M., & Ottenbacher, M. (23 February 2023). Neue Erkenntnisse zu den Lesegewohnheiten luxemburgischer Schülerinnen und Schüler [Poster presentation]. 9. Treffen der AG Grammatikdidaktik und Sprachbetrachtung, Belval, Luxembourg. |
Krämer, C., Rathmacher, Y., Ottenbacher, M., & Tremmel, K. A. M. (10 November 2022). Do your magic, Harry Potter! popular fiction books and their impact on students’ reading performances [Poster presentation]. Luxembourg Educational Research Association (LuxERA) Conference 2022, Esch-sur-Alzette, Luxembourg. |