Profil

LORPHELIN Dalia

Main Referenced Co-authors
FISCHBACH, Antoine  (18)
KELLER, Ulrich  (14)
MARTIN, Romain  (12)
UGEN, Sonja  (12)
HORNUNG, Caroline  (6)
Main Referenced Keywords
gender differences (2); large-scale study (2); mathematics (2); large-scale assessment (1); mathematical ability (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (20)

Publications (total 20)

The most downloaded
252 downloads
Boehm, B., UGEN, S., FISCHBACH, A., KELLER, U., & LORPHELIN, D. (2016). Zusammenfassung der Ergebnisse in Luxemburg. In SCRIPT & LUCET (Eds.), PISA 2015. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 4-12). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENJE. https://hdl.handle.net/10993/29276

Boehm, B., UGEN, S., FISCHBACH, A., KELLER, U., & LORPHELIN, D. (2016). Zusammenfassung der Ergebnisse in Luxemburg. In SCRIPT & LUCET (Eds.), PISA 2015. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 4-12). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENJE.

Boehm, B., UGEN, S., FISCHBACH, A., KELLER, U., & LORPHELIN, D. (2016). Résumé des résultats au Luxembourg. In SCRIPT & LUCET (Eds.), PISA 2015. Rapport national Luxembourg (pp. 4-12). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENJE.

UGEN, S., KELLER, U., LORPHELIN, D., Boehm, B., & FISCHBACH, A. (2016). Befunde zum Luxemburger Regelschulwesen. In SCRIPT & LUCET (Eds.), PISA 2015. Nationaler Bericht Luxemburg. Luxembourg, Unknown/unspecified: MENJE.

Boehm, B., Krug, A., Mergen, C., KELLER, U., LORPHELIN, D., FISCHBACH, A., & UGEN, S. (2016). Die PISA-Studie 2015. In SCRIPT & LUCET (Eds.), PISA 2015. Nationaler Bericht Luxemburg. Luxembourg, Unknown/unspecified: MENJE.

Boehm, B., FISCHBACH, A., KELLER, U., LORPHELIN, D., & UGEN, S. (2016). Luxemburg im internationalen Vergleich. In SCRIPT & LUCET (Eds.), PISA 2015. Nationaler Bericht Luxemburg. Luxembourg, Unknown/unspecified: MENJE.

KELLER, U., VILLANYI, D., FISCHBACH, A., LORPHELIN, D., SONNLEITNER, P., MULLER, C., & MARTIN, R. (2015). Unterschiede zwischen Schulformen. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 58-71). Esch/Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

FISCHBACH, A., LORPHELIN, D., KELLER, U., UGEN, S., VILLANYI, D., & MARTIN, R. (2015). Unterschiede zwischen Schullaufbahnen. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 72-84). Esch/Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

HORNUNG, C., HOFFMANN, D., LORPHELIN, D., GAMO, S., UGEN, S., FISCHBACH, A., & MARTIN, R. (2015). Allgemeine Befunde zum luxemburgischen Schulwesen. In R. MARTIN, S. UGEN, ... A. FISCHBACH (Eds.), Épreuves Standardisées: Bildungsmonitoring für Luxemburg. Nationaler Bericht 2011 bis 2013 (pp. 22-32). Esch/Alzette, Unknown/unspecified: University of Luxembourg, LUCET.

GAMO, S., SONNLEITNER, P., HORNUNG, C., LORPHELIN, D., KELLER, U., & MARTIN, R. (June 2014). Différence de genre en mathématiques chez les élèves de 3ème et 9ème année d’étude : Etude à grande échelle au Grand-Duché de Luxembourg [Poster presentation]. 21èmes Journées Internationales de Psychologie Différentielle, JIPD, Paris, France.

HORNUNG, C., HOFFMANN, D., LORPHELIN, D., & FISCHBACH, A. (April 2014). Developing a mathematics large-scale assessment at the beginning of first grade in Luxembourg [Poster presentation]. 6th Expert Meeting on Mathematical Thinking and Learning, Leiden, Netherlands.

SONNLEITNER, P., GAMO, S., HORNUNG, C., FISCHBACH, A., DIERENDONCK, C., UGEN, S., KELLER, U., LORPHELIN, D., & MARTIN, R. (April 2014). Assessing Mathematical Competencies within the Luxembourgish School Monitoring Program: Covering the range from 1st to 9th grade [Paper presentation]. 6th Expert Meeting on Mathematical Thinking and Learning, Leiden, Netherlands.

GAMO, S., SONNLEITNER, P., HORNUNG, C., LORPHELIN, D., KELLER, U., & MARTIN, R. (30 March 2014). Gender differences in mathematics achievement in 3rd and 9th grade students: A large-scale study in Luxembourg [Poster presentation]. 6th Expert Meeting on Mathematical Thinking and Learning, Leiden, Leiden, Netherlands.

FISCHBACH, A., KELLER, U., & LORPHELIN, D. (January 2014). Skalierung und Verankerung der Épreuves Standardisées (ÉpStan) [Paper presentation]. Scientific exchange, Kiel, Germany.

LORPHELIN, D., KELLER, U., FISCHBACH, A., & Brunner, M. (2014). Data processing, analyses and reporting. In A. FISCHBACH, S. UGEN, ... R. MARTIN (Eds.), ÉpStan Technical Report (pp. 12-29). Luxembourg, Luxembourg: University of Luxembourg.

REICHERT, M., MULLER, C., WROBEL, G., LORPHELIN, D., UGEN, S., FISCHBACH, A., Böhm, B., & MARTIN, R. (2013). Kompetenzerwerb in Bezug auf das sozioökonomische und kulturelle Umfeld. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 62-77). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

UGEN, S., MARTIN, R., Böhm, B., REICHERT, M., LORPHELIN, D., & FISCHBACH, A. (2013). Einfluss des Sprachhintergrundes auf Schülerkompetenzen. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 100-113). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

KELLER, U., SONNLEITNER, P., VILLANYI, D., FISCHBACH, A., LORPHELIN, D., UGEN, S., Böhm, B., & MARTIN, R. (2013). Unterschiede zwischen Schulformen und das Pilotprojekt PROCI. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 88-99). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

HORNUNG, C., HOFFMANN, D., LORPHELIN, D., FISCHBACH, A., UGEN, S., VILLANYI, D., Böhm, B., & MARTIN, R. (2013). Mädchen und Jungen. In SCRIPT & EMACS (Eds.), PISA 2012. Nationaler Bericht Luxemburg (pp. 78-87). Luxembourg, Unknown/unspecified: MENFP.

KELLER, U., LORPHELIN, D., MULLER, C., FISCHBACH, A., & MARTIN, R. (2012). Unterschiede zwischen Schulformen. In R. MARTIN & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011‐2012 (pp. 88-97). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

FISCHBACH, A., BRUNNER, M., LORPHELIN, D., DIERENDONCK, C., & MARTIN, R. (2012). Allgemeine Befunde zum Luxemburgischen Schulwesen. In R. MARTIN & M. Brunner (Eds.), Épreuves Standardisées. Nationaler Bericht 2011‐2012 (pp. 36–53). Luxembourg: University of Luxembourg, EMACS.

Contact ORBilu