Profil

LIMBACH-REICH Arthur

University of Luxembourg

Main Referenced Co-authors
PETERS, Ursula  (11)
HAAS, Claude  (7)
ENGELBERG, Elisabeth  (5)
Engelberg, Elisabeth (4)
GÖBEL, Sabrina  (3)
Main Referenced Keywords
Inclusion (44); Disability (15); CRPD (11); Social Work (11); Neoliberalism (9);
Main Referenced Unit & Research Centers
Education, Culture, Cognition & Society (ECCS) > Institute of Education & Society (InES) (2)
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Research and Innovation in Social Work, Pedagogy & Welfare (2)
IRISS (1)
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Health and Behaviour (1)
School of Educational Sciences and Social Work (1)
Main Referenced Disciplines
Social work & social policy (44)
Education & instruction (31)
Sociology & social sciences (15)
Social law (7)
Neurosciences & behavior (4)

Publications (total 112)

The most downloaded
2521 downloads
LIMBACH-REICH, A., & Limbach-Reich, A. (Other coll.). (2017). Sexualität und Behinderung [Paper presentation]. Arthur LIMBACH-REICH, Saarbrücken, Germany. https://hdl.handle.net/10993/33093

The most cited

11 citations (Scopus®)

Baumann, M., Karavdic, S., & Limbach-Reich, A. (2014). First-year at university: the effect of academic employability skills and physical quality of life on students’ well-being. Work: A Journal of Prevention, Assessment, and Rehabilitation, 49, 505-515. doi:10.3233/WOR-131729 https://hdl.handle.net/10993/8897

Göbel, S., Limbach-Reich, A., Peters, U., & Limbach-Reich, A. (Ed.). (2022). Forschungsbericht 1: Ergebnisse der Studie "Social Work Labour Market in Luxembourg" - Gründe der ehemaligen BSSE-Studierenden für die Wahl einer akademischen Ausbildung im Bereich der Sozial- und Erziehungswissenschaften an der Universität Luxemburg. (1). Esch/Alzette, Luxembourg: University of Luxembourg.

Göbel, S., Limbach-Reich, A., & Peters, U. (2022). Forschungsbericht 2: Ergebnisse der Studie "Social Work Labour Market in Luxembourg" - Übergänge in den Arbeitsmarkt und berufliche Werdegänge der BSSE-Absolvent*innen der Universität Luxemburg. (2). Esch/Alzette, Luxembourg: Universität Luxemburg.

Göbel, S., Limbach-Reich, A., & Peters, U. (2022). Forschungsbericht 3: Ergebnisse der Studie "Social Work Labour Market in Luxembourg" - Retrospektive Bewertung der im BSSE-Studiengang erlernten Kompetenzen durch die BSSE-Absolvent*innen der Universität Luxemburg. (3). Esch/Alzette, Luxembourg: Universität Luxemburg.

Limbach-Reich, A., & Schulze-Kruedener, J. (May 2021). You should never be alone. Social work crossing borders and cultures in child protection and disability rights. Experiences from a current multinational research project [Paper presentation]. 10th edition of The European Conference for Social Work Research (ECSWR 2020), Bucharest, Romania.

Limbach-Reich, A., & Shahabi, S. (2021). European Semester 2020-2021 country fiche on disability equality Luxembourg. Luxembourg, Luxembourg: Publications Office of the European Union. doi:10.2767/34432

Limbach-Reich, A. (2021). Soziale Arbeit in der Inklusionsfalle. Terminologische Unbestimmtheit, ethischer Anspruch und neoliberale Wendung. In B. Bütow, M. Holztrattner, ... E. Raithelhuber (Eds.), (Des-)Organisation und (Ent-)Institutionalisierung in der Sozialen Arbeit (pp. 1-23). Weinheim, Germany: Barbara Budrich.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A., & Schulze-Kruedener, J. (June 2020). When Machiavelli breaks across borders: child protection and disability rights in the face of neoliberal and global social work [Paper presentation]. Joint World Conference On Social Work Education And Social Development: Promoting Human Relationships: Bridging The Future, Rimini, Italy.

Limbach-Reich, A. (April 2020). WHAT’S PSYCHOLOGY GOT TO DO WITH IT: LABOUR MARKET INCLUSION OF PEOPLE WITH DISABILITIES [Paper presentation]. InPACT 2020 - International Psychological Applications Conference and Trends 20, Funchal, in Madeira island,, Portugal.

Limbach-Reich, A. (13 March 2020). Institutionnalisation des politiques sociales: catégorisation des publics - études de cas [Paper presentation]. TDIS, Bruxelles, Belgium.

Limbach-Reich, A., & Schulze-Kruedener, J. (2020). When Machiavelli meets social Work: cross-border child protection and disability rights - shifting from marketisation of social care to post neoliberalism and re-conquest of public responsibility [Paper presentation]. Social Work Social Devlopment The Global Social Work Agenda: The Next Ten Years, Calgary, Canada.

Limbach-Reich, A. (2020). Инклюзивность встречается с неолиберализмом: те, кто не подходит, остаются исключенными [Paper presentation]. 10-я Международная научно-практическая конференция: “Толерантность и интолерантность в современном обществе: Новые реалии”, St. Petersburg, Russia.

Limbach-Reich, A. (18 July 2019). Inclusion in Higher Education. Political declarations meet empirical data [Paper presentation]. ICRE, Porto, Portugal.

Limbach-Reich, A. (03 July 2019). le travail social, néolibéralisme et comment s’en sortir [Paper presentation]. LE 8ème CONGRÈS DE L’AIFRIS Sociétés plurielles, travail social et vivre ensemble, Beyrouth, Lebanon.

Limbach-Reich, A. (05 June 2019). Social work education: when neoliberalism meets inclusion [Paper presentation]. EASSW Conference Dimensiones de la calidad de la educación en trabajo social en una Europa en cambio, Madrid, Spain.

De Silva, A., & Limbach-Reich, A. (09 May 2019). Conceptualising and representing sex and gender diversity in sex education material in the context of disability: The TRASE Word Bank [Paper presentation]. 15th interdisciplinary conference in disability research: Inclusion and Exclusion in the Welfare Society Copenhagen, Copenhagen, Denmark.

Limbach-Reich, A. (2019). Inklusion, Arbeitsmarkt und Neoliberalismus im Zeitalter der VN-BRK [Paper presentation]. Fachtagung 2019 – Arbeit für Alle?! Wege in den inklusiven Arbeitsmarkt, Saarbrücken, Germany.

Limbach-Reich, A. (2019). Living independently and being included in the community. ANED Report Luxembourg.

Pitsch, H.-J., & Limbach-Reich, A. (2019). Lernen und Gedächtnis bei Schülern mit kognitiver Behinderung. Stuttgart, Germany: Kohlhammer.

Limbach-Reich, A. (2019). European Semester 2018/2019 country fiche on disability: Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (18 October 2018). The long and winding road to inclusion in Higher Education [Paper presentation]. Diversity-sensitive Teacher Education Potentials and limits of development for inclusive universities, Salzburg, Austria.

Limbach-Reich, A. (20 September 2018). Jetzt wird alles inklusiv! (Re-)Organisation- und Institutionalisierung Sozialer Arbeit und Sozialpädagogik im Zeichen der Inklusion [Paper presentation]. [Des]Organisation und [Ent]Institutionalisierung in der Sozialen Arbeit Jahrestagung, Salzburg, Austria.

Limbach-Reich, A. (2018). Ergänzende unabhängige Teilhabeberatung (EUTB). Anmerkungen aus wissenschaftlicher Perspektive guter Praxis. EUTB Fachstelle.

Limbach-Reich, A. (03 July 2018). L’inclusion & l’exclusion des personnes handicapées: Une question des contexts favorables ou dévavorables? [Paper presentation]. XXIXe colloque annuel à Luxembourg: Le travail social et éducatif à l’épreuve des catégorisations/codages binaires, Luxembourg (ville), Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (29 June 2018). Inklusive und Arbeitsmarkt: fremde Welten oder gemeinsame Interessen? Teilhabe trotz neoliberalen Wirtschaftsdenken? [Paper presentation]. Droit et Handicap Symposium Accès au marché du travail des personnes handicapées, Saarbrücken, Germany.

Limbach-Reich, A. (2018). European Semester 2017 country fiche on disability Luxembourg.

LIMBACH-REICH, A., & Limbach-Reich, A. (Other coll.). (2017). Sexualität und Behinderung [Paper presentation]. Arthur LIMBACH-REICH, Saarbrücken, Germany.

Limbach-Reich, A. (22 September 2017). Involvement and Community participation [Paper presentation]. 11th ‘Better Mental HEALTH FOR PEOPLE with INTELLECTUAL DISABILITY’ www.eamhid.lu 21st-23rd September 2017 European Convention Center, Luxembourg EUROPEAN CONGRESS MENTAL HEALTH IN INTELLECTUAL DISABILITY: TRANSFER AND BRINGING TOGETHER INNOVATIVE AND COLLABORATIVE NETWORKS ‘Better Mental HEALTH FOR PEOPLE with INTELLECTUAL DISABILITY, Luxembourg, Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (12 September 2017). Le droit de vote est accordé à tous les citoyens majeurs / presque tous [Paper presentation]. 14E CONGRES INTERNATIONAL DE RECHERCHE SUR LE HANDICAP: LA CONVENTION DE L’ONU RELATIVE AUX DROITS DES PERSONNES HANDICAPEES: UNE UTOPIE?, Geneva, Switzerland.

Limbach-Reich, A. (06 July 2017). Travail social en temps d'inclusion: Entre l'exclusion et inclusion. la responsabilité du travail social [Paper presentation]. 7e Congrés international d L'AIFRIS: Solidarité en questions et en actes: Quelles Recompositions?, Monteral UQUAM Québec, Canada.

Haas, C., Limbach-Reich, A., & Marthaler, T. (28 June 2017). Sulla nozione di “emergenza” e i suoi effetti sul lavoro sociale [Paper presentation]. Conférence annuelle REFUTS 2017: Emergences sociales, savoirs et professions, Florence, Italy.

Limbach-Reich, A. (2017). Universitas Luciliburgensia de partu et progresso [Paper presentation]. Arthur LIMBACH-REICH, Esch Belval, Luxembourg.

Karavdic, S., & Limbach-Reich, A. (2017). Rehabilitation of People with Psychiatric Disabilities in Sheltered Workshop in Luxembourg: Employment Facilities as a Social Pillar for Vulnerable Groups. In The 9th International Conference of the Faculty of Education and Rehabilitation Sciences University of Zagreb (Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb Scientific series, pp. 60).
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2017). Behinderung und Erwachsenwerden - Eltern im Spannungsfeld zwischen Loslassen und Fürsorge [Paper presentation]. Behinderung und Erwachsenwerden Eltern im Spannungsfeld zwischen Loslassen und Fürsorge, Saarbrücken, Germany.

Limbach-Reich, A., & ANED core team. (2017). ANED Country report on Social Protection and Article 28: Luxembourg. Leeds, United Kingdom: ANED.

Haas, C., Limbach-Reich, A., & Marthaler, T. (2017). Emergence et chaos: imprévisibilité et travail de bricolage [Paper presentation]. Colloque annuel du REFUTS, Firenze, Italy.

Powell, J. J. W., Limbach-Reich, A., & Brendel, M. (2017). Grand Duchy of Luxembourg. In M. L. Wehmeyer & J. R. Patton (Eds.), The Praeger International Handbook of Special Education (pp. 296-309). Santa Barbara, CA, Unknown/unspecified: ABC-CLIO.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (02 December 2016). A quoi ressemblerait l'enseignement supérieur inclusif dans un monde idéal? En termes concrets, et d'infrastructure notamment, quels sont les chantiers actuels et à venir? [Paper presentation]. L'enseignement à l'Université de Liège, de l'intégration à l'inclusion?", Liège, Belgium.

Limbach-Reich, A. (December 2016). Raising the Achievement of all Learners in Inclusive Education Project: Rosmini and Sereni [Paper presentation]. Raising the Achievement of all Learners in Inclusive Education, Rom, Italy.

Limbach-Reich, A., & Nonthasoot, S. (09 November 2016). Social and Economic Inclusion [Paper presentation]. 16th Informal ASEM Seminar on Human Rights “PERSONS WITH DISABILITIES AND HUMAN RIGHTS", Peking (Beijing), China.

Limbach-Reich, A. (2016). D'Recht op inklusiv Bildung fir jidwereen / Das Recht auf inklusive Bildung für Alle.

Limbach-Reich, A. (2016). Intégration et Inclusion simple slogans ou jalons pour un futur humain? [Paper presentation]. Table Ronde au Mierscher Kulturhaus: Intégration - Egalité des Chances - Inclusion, Mersch, Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (04 July 2016). Formation et Education des Personnes Handicapées: Le cadre législatif luxembourgeois [Paper presentation]. DROIT ET HANDICAPs Assises de la Grande Région, État des lieux en Europe : Allemagne, Belgique, France et Luxembourg, Saarbrücken, Germany.

Limbach-Reich, A. (2016). Umsetzung der Inklusion in der Bildungslandschaft der EU: Anregungen für die Schweiz. FACHFORUM SUPPORTED EDUCATION.

Pitsch, H.-J., & Limbach-Reich, A. (March 2016). ICIDH und ICF Systeme mit Erklärungswert im Kontext der schulischen Geistigbehindertenpädagogik. Lernen Konkret, 35 (1), 1o - 13.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (Other coll.). (29 February 2016). The right of children with disabilities to inclusive education [Paper presentation]. troisième workshop: Le droit des enfants handicapés à l’inclusion scolaire: entre les responsabilités politiques et pédagogiques, Walferdange, Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (2016). Inklusion: Analyse eines aktuellen Leitbegriffs sozial- und bildungspolitischer Auseinandersetzungen: Konzeptionelle Ankerpunkte und empirische Antworten. In S. Bliemetsrieder & M.-A. Bäuml-Rossnagl (Eds.), Inklusion im interdisziplinären Diskurs, Band 1: Eine Herausforderung für Schule und Hochschule. München: Utz (in press) (pp. 175-218). München, Germany: UTZ.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2016). From competence to evidence. Ten years Bachelor on Social and Educational Sciences, a story of success [Paper presentation]. oint World Conference on Social Work, Education and Social Development, South Korea, Seoul, Seoul, South Korea.

Limbach-Reich, A., & Powell, J. J. W. (2016). Supporting young adults with special educational needs (SEN) in obtaining higher qualifications. Luxembourg, Unknown/unspecified: Publications Office of the European Union.

Limbach-Reich, A., & Powell, J. J. W. (2016). Studieren und Barrierefreiheit: Stolpersteine auf dem Weg zur Barrierefreiheit und wie sie aus dem Weg geräumt werden könnten. Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg, 366, p. 30-33.

Limbach-Reich, A. (2016). Inkluson auf dem Weg zur Hochschule. In C. Dannenbeck, A. Dorrance, A. Oehme, ... A. Platte (Eds.), Inklusionssensible Hochschule. Grundlagen, Ansätze und Konzepte für Hochschuldidaktik und Organisationsentwicklung. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. Bad Heilbrunn, Germany: Klinkhardt.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A., Steinbach, G., Hilger, M., & Reisdorf, L. (2016). RAISING THE ACHIEVEMENT OF ALL LEARNERS IN INCLUSIVE EDUCATION COUNTRY INFORMATION COLLECTION: Luxembourg, report commissioned by the European Agency (EADSNE).

Engelberg, E., & Limbach-Reich, A. (02 November 2015). The role of empathy in casemanagement: a pilot study. Social Work Education, 34 (8), 1021-1033. doi:10.1080/02615479.2015.1087996
Peer Reviewed verified by ORBi

Limbach-Reich, A. (2015). Inklusion: vom Paradigma der VN-BRK zu Modellen guter Praxis [Paper presentation]. Kongress: Zukunft gestalten: Wie die UNO-Behindertenrechtskonvention die Nachfrage nach institutionellen Dienstleistungen verändern wird, Flims, Switzerland.

Limbach-Reich, A., & Zavirsek, D. (2015). Social Work and Social Work Education in Times of Crises. A comparative Bi-National Study on Disability, Social Change and Social Policy in Slovenia and Luxembourg [Paper presentation]. Social Work Education in Europe: towards 2025, , Milan, Italy - Bicocca University, Milano, Italy.

Limbach-Reich, A. (01 June 2015). Reviewing the Evidence on educational inclusion of students with disabilities : Differentiating ideology from evidence. International Journal of Youth and Family Studies, 6 (3), 358–378.
Peer reviewed

Engelberg, E., & Limbach-Reich, A. (27 May 2015). Prepared enough to practise? Evaluating a study programme in social work. Journal of Social Work, 0 (0) ((0)), 1-17. doi:10.1177/1468017315583172
Peer Reviewed verified by ORBi

Limbach-Reich, A. (2015). UNCRPD Article 27: sheltered workshops and inclusion; a point of discussion [Paper presentation]. ANNUAL CONFERENCE ON RIGHTS OF PERSONS WITH DISABILITIES 2015 Empowering workers with disabilities on the EU labour market: legal tools, challenges and best practices, Trier, Germany.

Limbach-Reich, A. (2015). European Semester 2015/2016 National Report on Disability Policy Luxembourg.

Limbach-Reich, A., & Powell, J. (2014). Schüler und Schülerinnen mit besonderem Förderungsbedarf im luxemburgischen Bildungssystem. In T. Lenz (Ed.), L'état de l'école au Luxembourg / Nationaler Bildungsbericht Luxemburg. Luxembourg, Luxembourg: Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse, Luxembourg.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (26 October 2014). Inklusion im Spannungsfeld konzeptioneller Grundausrichtungen und Umsetzungen in der schulischen Praxis [Paper presentation]. 49. Arbeitstagung der Dozent/innen der Sonderpädagogik deutschsprachiger Länder; Perspektiven sonderpädagogischer Professionalisierung: Lehrerbildung und Professionsforschung, Herausforderung Inklusion und Unterrichtsforschung, Berlin, Germany.

Haas, C., & Limbach-Reich, A. (02 July 2014). Le travail social en temps de crise: entre autonomie et hétéronomie [Paper presentation]. Crises sociales, vulnérabilités et pratiques professionnelles, Saragossa, Spain.

Limbach-Reich, A. (2014). Hochschule und Behinderung. In P. Sehrbrock, A. Erdélyi, ... S. Gand (Eds.), Internationale und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion (pp. 76-84). Bad Heilbrunn, Germany: Klinkhardt.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2014). Accessibility to Healthcare.

Limbach-Reich, A. (2014). Inclusion: du paradigme de la CDPH aux modèles de bonne pratique [Paper presentation]. Construire l’avenir, Flims, Switzerland.

Limbach-Reich, A. (2014). National report on the assessment of the situation of disabled people with respect to the Europe 2020 headline targets.

Haas, C., & Limbach-Reich, A. (2014). Quand l’'inclusion professionnelle n'a pas lieu : le cas des personnes handicapées et des chômeurs âgés [Paper presentation]. REFUTS conference: Crises sociales, vulnérabilités et pratiques professionnelles, Saragossa,, Spain.

Limbach-Reich, A. (2014). Promoting Equality: Social Work and CRPD [Poster presentation]. Joint World Conference on Social Work, Education and Social Development, Melbourne, Australia.

Limbach-Reich, A. (2014). Schulische Inklusion / l'inclusion scolaire [Paper presentation]. Zweiter Workshop / 2e Workshop: Das Recht behinderter Kinder auf schulische Inklusion.

Limbach-Reich, A., & Pitsch, H.-J. (2014). Medizinische Klassifikationen: ICD-10, ICIDH, ICF und DSM 5. In A. Limbach-Reich (Ed.), Inklusive Diagnostik. Möglichkeiten und Perspektiven einer qualitativ-quantitativen Diagnostik aus Sicht der Sonder- und Regelpädagogik in Praxis, Wissenschaft und Forschung. Bad Heilbrunn, Germany: H. Schäfer & Chr. Rittmeyer.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2014). Response to Intervention im Spannungsfeld inklusiver Diagnostik. In A. Limbach-Reich (Ed.), Inklusive Diagnostik. Möglichkeiten und Perspektiven einer qualitativ-quantitativen Diagnostik aus Sicht der Sonder- und Regelpädagogik in Praxis, Wissenschaft und Forschung. Bad Heilbrunn, Germany: H. Schäfer & Chr. Rittmeyer (Hrsg.).
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2014). Inklusive Hochschule [Paper presentation]. Inklusive Hochschule. Nationale und internationale Perspektiven.

Limbach-Reich, A. (2014). Country presentation: Raising the achievement of all learners in inclusive education. Athens, Greece: European Agency for Special Needs and Inclusive Education.

Limbach-Reich, A. (2014). Employability and Readiness to Practice in Social Work [Paper presentation]. 4th International Conference on Sociology and Social Work on May 19-20, 2014, Los Angeles, CA, United States.

Baumann, M., Karavdic, S., & Limbach-Reich, A. (2014). First-year at university: the effect of academic employability skills and physical quality of life on students’ well-being. Work: A Journal of Prevention, Assessment, and Rehabilitation, 49, 505-515. doi:10.3233/WOR-131729
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2013). Sonderpädagogik im Angesicht der UN Behindertenrechtskonvention: Erfahrungen und Empfehlungen aus dem Luxemburger Kontext. In A. Limbach-Reich (Ed.), 10e rencontre internationale/ Internationales Symposium: Integration – Inklusion/Intégration – Inclusion (Sonder)pädagogik, Psychologie, Psychopathologie: Trends, Spannungen, Praxis und Perspektiven.

Limbach-Reich, A. (14 October 2013). Ein Recht auf schulische Inklusion: Perspektiven und Stellungnahmen zur Situation in Luxemburg [Paper presentation]. workshop INKLUSIVE BILDUNG- Das Recht behinderter Kinder auf schulische Inklusion: zwischen politischem Willen und Terrain-Erfahrung, Walferdange, Luxembourg.

Limbach-Reich, A., Peters, U., & Haas, C. (17 April 2013). On the way to Inclusion!?! Experiences on the implementation of the CRPD in Luxembourg [Paper presentation]. 3th Ensact Joint European Conference, Istanbul, Turkey.

Limbach-Reich, A. (2013). Hochschule und Behinderung: Implementation des Übereinkommens über die Rechte von Menschen mit Behinderungen im universitären Kontext der Groß-Region. 5. Symposium zur Internationalen Heil- und Sonderpädagogik. In P. Sehrbrock, A. Erdélyi, ... S. Gand (Eds.), Internationale und Vergleichende Heil- und Sonderpädagogik und Inklusion - Individualität und Gemeinschaft als Prinzipien Internationaler Heil- und Sonderpädagogik (pp. 76-85). Bad Heilbrunn, Germany: Julius Klinkhardt.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2013). National Study on European Disability Strategy and EU Implementation of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities. Bruxels, Belgium: Academic Network of European Disability experts (ANED).

Limbach-Reich, A. (2013). Input to the 2014 European Semester Process to the Annual and International ANED Network Meeting.

Limbach-Reich, A., Engelberg, E., & Peters, U. (2013). Bologna, Bachelor und Beschäftigungs-fähigkeit in Sozial-und Erziehungswissenschaften: eine emprische Untersuchung der Beschäftigungsfähigkeit von Absolventen des Studiums der Sozial-und Erziehungswissenschaften (BSSE) an der Universität Luxemburg. Der Pädagogische Blick, 21 (1), 30-47.
Peer reviewed

Engelberg, E., & Limbach-Reich, A. (2012). Prepared enough to practice? The launch and evaluation of the Bachelor program in social and educational work in Luxembourg. Journal of Social Work, 1-1.
Peer Reviewed verified by ORBi

Engelberg, E., Limbach-Reich, A., Maus, F., & Mayrhofer, H. (2012). The sum should be greater than its parts: Why comparable social work curricula under the Bologna system? International Social Work, 1-7. doi:10.1177/0020872812441643
Peer Reviewed verified by ORBi

Limbach-Reich, A., Engelberg, E., & Amara, M.-E. (2012). Evaluation de la préparation aux pratiques professionnelles des Bacheliers en Sciences Sociales et Educatives au Luxembourg. Sommaire colloque international de l'ADMEE-Europe: L'évaluation des compétences en milieu scolaire et en milieu professionnel, 137-137.

Limbach-Reich, A. (2012). Die UN-BRK ist in Luxemburg angekommen. Packen wir’s an! archiv fir sozial aarbecht, bildung an erzéiung anciennement ance-bulletin, 33 (124), 4-11.

Limbach-Reich, A. (2012). National Accessibility Report Luxembourg.

Engelberg, E., & Limbach-Reich, A. (2012). The social professions in Luxembourg: prior to and beyond the Bologna reform. (Country perspectives). European Journal of Social Work: the International Forum for the Social Professions, 15 (2), 275-279. doi:10.1080/13691457.2012.687082
Peer Reviewed verified by ORBi

Limbach-Reich, A. (2011). Fundamental Rights of People with Intellectual Disabilities and People with Mental Health Problems.

Limbach-Reich, A. (2011). Luxemburg auf dem Weg die UN-Konvention der Rechte von Menschen mit Behinderungen umzusetzen. arc. archiv fir sozial aarbecht, bildung an erzéiung anciennement ance-bulletin, 32 (120), 27 - 31.

Limbach-Reich, A., Engelberg, E., & Peters, U. (2010). Bachelor en Sciences Sociales et Educatives - Universität Luxemburg Employability und Bachelor in Erziehungs-und Sozialwissenschaften. arc. archiv fir sozial aarbecht, bildung an erzéiung anciennement ance-bulletin, 31 (118), 35 - 44.

Limbach-Reich, A., Engelberg, E., Schroeder, Y., & Peters, U. (2010). Employability - eine empirische Untersuchung zur Kompetenzerfassung und Beschäftigungssituation im sozial-erzieherischen Feld in Luxemburg. arc. archiv fir sozial aarbecht, bildung an erzéiung anciennement ance-bulletin, 31 (117), 34 - 36.

Peters, U., & Limbach-Reich, A. (2010). Participation of Youth in Residential Care. In E. Knorth, M. Kalverboer, ... J. Knot-Dickscheit (Eds.), Inside Out. How interventions in child and family care work: an international source book (pp. 387-389). Antwerp, Netherlands: Garant Publishers.

Haas, C., Gaitsch, R., Limbach-Reich, A., & Peters, U. (2009). Professionalisierung sozialer Hilfeleistungen in Luxemburg: Entwicklungslinien und Zukunftsperspektiven der Ausbildung Sozialer Arbeit in Luxemburg. In H. Willems, G. Rotink, D. Ferring, J. Schoos, M. Majerus, N. Ewen, M.-A. Rodesch, ... C. Schmit (Eds.), Handbuch der sozialen und erzieherischen Arbeit Luxemburg (pp. 411-423). Luxemburg: éditions Saint-Paul.

Godziewski, N., & Limbach-Reich, A. (2009). Les étudiants avec besoins spécifiques au sein de l'université du Luxembourg. Une vie meilleure à Esch-Belval. Luxembourg, Luxembourg: University.

Haas, C., Gaitsch, R., Limbach-Reich, A., & Peters, U. (2009). Professionalisierung sozialer Hilfeleistungen: Entwicklungslinien und Zukunftsperspektiven der Ausbildung Sozialer Arbeit. In Handbuch der sozialen und erzieherischen Arbeit in Luxemburg / Manuel de l'intervention sociale et éducative au Grand-Duché de Luxembourg (pp. 411-423). éditions Saint Paul.

Limbach-Reich, A. (2009). Sonderpädagogische Förderung in Luxemburg. In H. Willems, G. Roting, D. Ferring, J. Schoos, M. Majerus, N. Ewen, M.-A. Rodesch-Hengesch, ... C. Schmit (Eds.), Handbuch der sozialen und erzieherischen Arbeit in Luxemburg / Manuel de l'intervention sociale et éducative au Grand-Duché de Luxembourg (pp. 867 - 878). Luxembourg, Luxembourg: Luxemburg: éditions Saint-Paul.

Limbach-Reich, A. (2009). Sonderpädagogische Förderung. In H. Willems, G. Rotink, D. Ferring, J. Schoos, M. Majerus,, N. Ewen, M.-A. Rodesch-Hengesch, ... C. Schmit (Eds.), Handbuch der sozialen und erzieherischen Arbeit in Luxemburg / Manuel de l'intervention sociale et éducative au Grand-Duché de Luxembourg (pp. 867-877). Luxembourg: éditions Saint Paul.

Limbach-Reich, A. (2009). Inklusion und Exklusion im Schulsystem Luxemburgs. In A. Bürli, U. Strasser, ... A.-D. Stein (Eds.), Integration / Inklusion aus internationaler Sicht (pp. 86-94). Bad Heibrunn, Germany, Germany: Klinkhardt.

Limbach-Reich, A. (2009). Altersgemischte Gruppen: Eine pädagogische Herausforderung. In Ministère de la Famille et de l'Intégration, Entente des Foyers de Jour, Syndicat des Villes et Communes Luxembourgeoises, ... Université du Luxembourg (Eds.), Maisons Relais pour Enfants - Le manuel - Das Handbuch (pp. 245-249). Luxembourg: Éditions le Phare.

Limbach-Reich, A. (2009). Pädagogik in altersgemischten Gruppen. In M. Majerus et al. (Ed.), Pädagogisches Handbuch für die Maisons Relais pour Enfants (pp. 245-249). Luxembourg: Luxembourg: Ministère de la Famille et de l'Intégration.

Limbach-Reich, A. (2008). Stellungnahme zur Umsetzung der „Bildung für Alle Startegie“ im Bereich der Hochschule an der Universität Luxemburg. Luxembourg, Unknown/unspecified: University.

Limbach-Reich, A. (2008). Interventionen bei selbstverletzendem Verhalten (SVV). In S. Nussbeck, A. Biermann, ... H. Adam (Eds.), Sonderpädagogik der Geistigen Entwicklung (pp. 477-500). Göttingen, Germany: Hogrefe.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A., Peters, U., & Gaitsch, R. (2007). Besoins et qualifications dans le contexte de la formation universitaire de l’éducateur gradué et dans le domaine socio-éducatif au Luxembourg. In ADMEE (Ed.), «L’évaluation au 21e siècle: Vers de nouvelles formes, modélisations et pratiques de l’évaluation», 11.-13.09. 2006, Luxembourg. internet. publication http://jemacs.uni.lu/index.php/JEMACS/article/viewFile/85/85., 1(1) (Internet-publication http://jemacs.uni.lu/index.php/JEMACS/article/viewFILE/85/85, pp. 1-14). Publication des actes du 19ème colloque de L'Association pour le Développement des Méthodologies d'Evaluation en Education en Europe (ADMEE-Europe).
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2007). La rééducation comportementaliste dans la prise en charge des comportements (auto-) agressifs des personnes handicapées. Accès aux soins psychologiques pour personnes handicapées avec troubles du comportement. In R. Ceccotto, G. Fiche, H. Maçon, ... G. Zribi (Eds.), Le droit à la santé des personnes handicapées mentales et psychiques. L’accès au droit à la santé et aux soins des personnes handicapées (pp. 117-128). Rennes, France: Ecole Nationale de la Santé Publique -ENSP.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A. (2006). Behinderung und Alter – Doppelte Benachteiligung? Dimensionen der Benachteiligung von Menschen mit Geistiger Behinderung im Alter [Paper presentation]. international workshop: Personnes âgées et handicapées: personnes doublement discriminées? la représentation sociale du vieillissement les changements démographiques dans la perspective des science humaines, sociales et culturelles, Luxembourg, Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (2006). Interdisziplinarität in einer inklusiven Pädagogik.

Limbach-Reich, A. (2005). L’accès à la psychothérapie/ aux soutiens psychologiques pour des personnes mentalement handicapées atteints des troubles du comportement; approches et obstacles d’une intervention efficace et fondée sur les besoins des personnes autoagressives [Paper presentation]. journée d’études sur le handicap, conférence scientifique, Luxembourg, Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (2004). Geistige Behinderung, Autoaggression und die emotionale Betroffenheit der Bezugspersonen Mental Retardation, Self-injurious Behavior, and Emotions of care staff. Trier: Universität Trier.

Limbach-Reich, A. (2003). Sexualitätsentwicklung unter erschwerten Bedingungen. Sexuelle Entwicklung bei Kindern und Jugendlichen mit moto-crebralen Beeinträchtigungen [Paper presentation]. IMC Discussion Event, Luxembourg, Luxembourg.

Limbach-Reich, A., & Keil, E. (2002). Geistig behinderte Menschen und ihre Sexualität [Paper presentation]. Formation CHNP, Ettelbrück, Luxembourg.

Limbach-Reich, A. (1992). Emotionale Verarbeitung von Arbeitslosigkeit [Bachelor/master dissertation, University of Trier]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/22922

Limbach-Reich, A. (1990). Evaluation und Meta-Evaluation in Sozialarbeit und Sozialpädagogik [Bachelor/master dissertation, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/22923

Contact ORBilu