Profil

PORTANTE Dominique

Main Referenced Co-authors
AREND, Béatrice  (4)
ELCHEROTH, Sylvie  (2)
Elcheroth, Sylvie (2)
JAMINET, Jérôme  (2)
MICK, Carola  (2)
Main Referenced Keywords
cultural models in action (1); legitimate participation (1); linguistic and cultural diversity (1); literacy event (1); social roles (1);
Main Referenced Disciplines
Education & instruction (12)
Languages & linguistics (7)
Arts & humanities: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 14)

The most downloaded
8 downloads
PORTANTE, D., AREND, B., & Elcheroth, S. (2013). Co-constrution d'espaces interdiscursifs plurilingues en situations de littératie. Cahiers du Groupe d'Études sur le Plurilinguisme Européen, 5. https://hdl.handle.net/10993/12315

The most cited

2 citations (OpenCitations)

PORTANTE, D. (2011). Enacted agency as the strategic making of selves in plurilingual literacy events. European Educational Research Journal, 10 (4). doi:10.2304/eerj.2011.10.4.516 https://hdl.handle.net/10993/12314

PORTANTE, D. (2014). Littératie et développement social et culturel des enfants: enjeux et tensions en contexte plurilingue. In M. Pagoni (Ed.), Ecole(s) et culture(s). Savoirs scolaires, pratiques sociales et significations (pp. 71-98). Bern, Switzerland: Peter Lang.
Peer reviewed

PORTANTE, D., AREND, B., & Elcheroth, S. (2013). Co-construction d'espaces interdiscursifs plurilingues en situations de littératie. Les Cahiers du GEPE, 5.
Peer reviewed

PORTANTE, D., AREND, B., & Elcheroth, S. (2013). Co-constrution d'espaces interdiscursifs plurilingues en situations de littératie. Cahiers du Groupe d'Études sur le Plurilinguisme Européen, 5.
Peer reviewed

PORTANTE, D. (2011). Enacted agency as the strategic making of selves in plurilingual literacy events. European Educational Research Journal, 10 (4). doi:10.2304/eerj.2011.10.4.516
Peer Reviewed verified by ORBi

PORTANTE, D. (2009). Diversité linguistique et culturelle des enfants et trilinguisme institutionnel Double responsabilité de l'école luxembourgeoise. In C. BERG, L. Kerger, N. Meisch, ... M. MILMEISTER (Eds.), Savoirs et engagements – Hommage à Georges Wirtgen, 5 (pp. 137-150). Differdange, Luxembourg: Editions PHI.
Peer reviewed

Hickey, T., & PORTANTE, D. (2008). Learners, teachers and schools. In C. Kenner & T. Hickey (Eds.), Multilingual Europe: diversity and learning (pp. 119-186). Stoke-on-Trent, United Kingdom: Trentham Books.
Peer reviewed

PORTANTE, D., AREND, B., BODÉ, S., ELCHEROTH, S., JAMINET, J., & MICK, C. (2008). Littératies plurilingues: diversité et avenirs socio-culturels des enfants. D'Lëtzebuerger Land, p. 14-15.

PORTANTE, D., AREND, B., ELCHEROTH, S., JAMINET, J., & MICK, C. (2008). Littératies plurilingues: diversité et avenirs socioculturels des enfants. Défis - ressources - opportunités. D'Lëtzebuerger Land, September 19, 2008 (38), p. 14-15.

PORTANTE, D., & MAX, C. (2008). Plurilingualism and Multilingual Literacy among Young Learners in Luxembourg. In C. Kenner & T. Hickey (Eds.), Multilingual Europe: Diversity and Learning (pp. 124-130). Stoke on Trent, United Kingdom: Trentham Books.
Peer reviewed

PORTANTE, D. (2007). Instaurer des communautés de pratiques : Vers une écologie de l’apprentissage. In L'organisation du travail scolaire (pp. 169-186). Québec, Canada: Presses Universitaires du Québec.
Peer reviewed

PORTANTE, D. (2007). Instaurer des communautés de pratiques : Vers une écologie de l’apprentissage. In M. Gather-Thurler & O. Maulini (Eds.), L'organisation du travail scolaire. Enjeu caché des réformes? (pp. 169-186). Québec, Canada: Presses Universitaires du Québec.
Peer reviewed

PORTANTE, D., & SUNNEN, P. (05 March 2005). Le plurilinguisme auprès des enfants jusqu'à neuf ans [Paper presentation]. L'évolution de l'enseignement en Europe – le plurilinguisme ouvre de nouvelles perspectives, Luxembourg, Luxembourg.

PORTANTE, D. (2004). Developing multilingual literacy in a complex setting - Some principles to build a cross-National Research Agenda. Reading Online.
Peer reviewed

PORTANTE, D., & MARTIN, R. (2003). Le système scolaire luxembourgeois: Un système scolaire scolaire peu efficace malgré ou à cause de son caractère multilingue? Cahiers du Service de Pédagogie Expérimentale (SPE), 15/16 (4), 516-532.
Peer reviewed

Contact ORBilu