![]() ![]() | KLAPPROTH, F., & SCHALTZ, P. (In press). Students' immigration background as a moderator of predictive validity of tracking decisions. Procedia Social and Behavioral Sciences. ![]() |
![]() ![]() | KROLAK-SCHWERDT, S., PIT-TEN CATE, I., GLOCK, S., & KLAPPROTH, F. (2015). Der Übergang vom Primar- zum Sekundarschulbereich: Übergangsentscheidungen von Lehrkräften. In T. LENZ & J. Bertemes (Eds.), Bildungsbericht Luxembourg 2015 Band 2:Analysen und Befunde (pp. 57-62). Luxembourg, Luxembourg: MENJE/SCRIPT & University of Luxembourg. |
![]() ![]() | SCHALTZ, P., & KLAPPROTH, F. (2014). The Effect of Ability-based Tracking in Secondary School on Subsequent School Achievment: A Longitudinal Study. British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 4 (4), 440-455. ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., KROLAK-SCHWERDT, S., Hörstermann, T., & MARTIN, R. (2014). Predictive validity of tracking decisions: Application of a new validation criterion. In M. Spiliopoulou, L. Schmidt-Thieme, ... R. Janning (Eds.), Studies in classification, data analysis, and knowledge organisation: Data Analysis, Machine Learning and Knowledge Discovery (pp. 61-69). Berlin, Unknown/unspecified: Springer. doi:10.1007/978-3-319-01595-8_7 ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., & SCHALTZ, P. (13 November 2013). Identifying students at risk of school failure in Luxembourgish secondary school. International Journal of Higher Education, 2 (4), 191-204. doi:10.5430/ijhe.v2n4p191 ![]() |
SCHALTZ, P., & KLAPPROTH, F. (25 September 2013). Der Effekt der Schulform auf die Schülerleistung in der Sekundarstufe I.: Eine empirische Studie aus Luxembourg [Paper presentation]. "gemeinsam verschieden" 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Germany. |
SCHALTZ, P., & KLAPPROTH, F. (11 March 2013). Das Selbstkonzept von Sekundarschülern als Kriterium für die Wirksamkeit von Tracking [Paper presentation]. Bildungsverläufe über die Lebensspanne, 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung, Kiel, Germany. |
KLAPPROTH, F., & PIT-TEN CATE, I. (March 2013). Neue Ansätze zur Entwicklung von Kriterien für die Qualität von Sekundarschulempfehlungen [Paper presentation]. 1st Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Germany. |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., & Hörstermann, T. (2013). Estimating frequencies of misclassified students: A comparison between a distribution-based approach and discriminant function analysis. In European Conference on Data Analysis (pp. 160). ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., GLOCK, S., KROLAK-SCHWERDT, S., MARTIN, R., & Böhmer, M. (2013). Prädiktoren der Sekundarschulempfehlung in Luxemburg: Ergebnisse einer Large-Scale-Untersuchung. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 16, 355-379. doi:10.1007/s11618-013-0340-1 ![]() |
![]() ![]() | GLOCK, S., KROLAK-SCHWERDT, S., KLAPPROTH, F., & Böhmer, M. (2013). Beyond judgment bias: How students' ethnicity and academic profile consistency influence teachers' tracking judgments. Social Psychology of Education, 16, 555-573. doi:10.1007/s11218-013-9227-5 ![]() |
KLAPPROTH, F., & SCHALTZ, P. (2013). The validity of predictors of academic and vocational-training achievement: A review of the literature. In S. KROLAK, S. GLOCK, ... M. Böhmer (Eds.), The future of educational research. Rotterdam, Unknown/unspecified: Sense Publishers. |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2013). Temporal expectations affect retrospective temporal judgements : Evidence in favour of assimilation effects. Psychology and Behavioral Sciences, 2, 59-65. doi:10.11648/j.pbs.20130202.16 ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., KROLAK-SCHWERDT, S., Hörstermann, T., & SCHALTZ, P. (2013). Leistungstestwerte als Validierungskriterium von Schullaufbahnempfehlungen: Ein neuer formaler Ansatz. Empirische Pädagogik, 27, 206-225. ![]() |
![]() ![]() | GLOCK, S., KROLAK-SCHWERDT, S., KLAPPROTH, F., & Böhmer, M. (2013). Prädiktoren der Schullaufbahnempfehlung für die Schulzweige des Sekundarbereichs I. Pädagogische Rundschau, 67, 349-367. ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., KROLAK-SCHWERDT, S., GLOCK, S., Böhmer, M., & MARTIN, R. (2013). Die prognostische Validität der Sekundarschulempfehlung in Luxemburg: Eine Gegenüberstellung von Verbleibsquoten und Leistungsdaten. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 35, 319-345. ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2012). Overestimation of time as an indicator of surprise. GSTF Journal of Law and Social Sciences, 1, 7-11. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2012). Das modale Zeitgedächtnis. Saarbrücken, Germany: Südwestdeutscher Verlag für Hochschulschriften. |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2012). The date-delay framing effect in temporal discounting depends on substance abuse. Behavioural Processes, 90, 420-423. doi:10.1016/j.beproc.2012.03.013 ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., GLOCK, S., Böhmer, M., KROLAK-SCHWERDT, S., & MARTIN, R. (2012). Do social variables affect school placement decisions in Luxembourg? In C. A. Shoniregun & G. A. Akmayeva (Eds.), Ireland International Conference on Education - IIEC 2012 proceedings (pp. 163-168). Basildon, United Kingdom: Infonomics Society. ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., GLOCK, S., Böhmer, M., KROLAK-SCHWERDT, S., & MARTIN, R. (2012). School placement decisions in Luxembourg: Do teachers meet the Education Ministry’s standards? Literacy Information and Computer Education Journal, 1, 765-771. ![]() |
![]() ![]() | GLOCK, S., KLAPPROTH, F., Böhmer, M., & KROLAK-SCHWERDT, S. (2012). Accountability as a moderator of teachers' tracking decisions: Two experimental studies. In C. A. Shoniregun & G. A. Akmayeva (Eds.), Ireland International Conference on Education - IIEC 2012 proceedings (pp. 238-243). Basildon, United Kingdom: Infonomics Society. ![]() |
![]() ![]() | GLOCK, S., KROLAK-SCHWERDT, S., KLAPPROTH, F., & Böhmer, M. (2012). Improving teachers’ judgments: Accountability affects teachers’ tracking decisions. International Journal of Technology and Inclusive Education, 1, 89-98. ![]() |
KLAPPROTH, F., Hörstermann, T., & KROLAK-SCHWERDT, S. (2011). Predictive validity of tracking decisions: The development of a new validation criterion [Paper presentation]. Abstract volume of the Symposium of the German Classification Society (GfKI) (p. 104), Germany. |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., & Wearden, J. H. (2011). Why do temporal generalization gradients change when people make decisions as quickly as possible? Quarterly Journal of Experimental Psychology, 64 (8), 1646-1664. doi:10.1080/17470218.2011.564290 ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2011). Temporal decision making in simultaneous timing. Frontiers in Integrative Neuroscience, 5, 1-10. doi:10.3389/fnint.2011.00071 ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2011). Stable and variable characteristics of the time perspective in humans. KronoScope, 11, 41-59. doi:10.1163/156852411X595251 ![]() |
![]() ![]() | KROLAK-SCHWERDT, S., KLAPPROTH, F., GLOCK, S., & Böhmer, M. (2011). Länderspezifische Regelungen und deren Qualität beim Übergang von der Grundschule in die weiterführenden Schulen. Luxembourg: University of Luxembourg Library. |
![]() ![]() | KROLAK-SCHWERDT, S., KLAPPROTH, F., GLOCK, S., & Böhmer, M. (2011). Der Übergang vom Primar- zum Sekundarschulbereich: Länderspezifische Regelungen und Qualität der Übergangsregelung. Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg, 307, p. 9 - 12. |
KLAPPROTH, F. (2010). Waiting as a temporal constraint. In J. A. Parker, P. A. Harris, ... C. Steineck (Eds.), Limits and Constraints – The Study of Time XIII (pp. 179-198). Leiden: Brill. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2010). Überschätzung von Zeit als Indikator von Überraschung. In F. Petermann & U. Koglin (Eds.), 47. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (S. 222). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. |
KLAPPROTH, F. (2010). Mood alters time preference for delayed rewards. In Haack, Wiese, Abraham, ... Chiarcos (Eds.), Proceedings of KogWis 2010 (pp. 212). Potsdam, Germany: Universitätsverlag. |
KLAPPROTH, F. (2010). Der Einfluss temporaler Erwartung auf das Erleben einer kurzen Wartesituation. Hamburg, Unknown/unspecified: Kovac. |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2009). Single-modality memory mixing in temporal generalization: An effect due to instructional ambiguity. NeuroQuantology, 7, 85-94. doi:10.14704/nq.2009.7.1.210 ![]() |
KLAPPROTH, F. (2009). Grundlagen temporaler Entscheidungen: Ergebnisse einer neuen Untersuchungsmethode. In Eder, Rothermund, Schweinberger, Steffens, ... Wiese (Eds.), Tagungsprogramm und Abstracts der 51. Tagung experimentell arbeitender Psycholog/innen. Jena, Germany: Friedrich-Schiller-Universität. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2008). Wie wirken sich zeitliche Erwartungen auf das Erleben einer Wartesituation aus? In Urbans, Goschke, ... Velichkovsky (Eds.), Tagungsband der 9. Fachtagung der Gesellschaft für Kognitionswissenschaft, KogWis ’08 (pp. 23). Dresden, Germany: Druckerei & Verlag Christoph Hille. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2008). Review of the book: Timing the Future. The Case for a Time-Based Prospective Memory. KronoScope, 8, 87-92. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2008). On the correspondence between response-time data and temporal generalization [Paper presentation]. Conference on Applied Psychometrics. |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2008). Time and decision making in humans. Cognitive, Affective and Behavioral Neuroscience, 8 (4), 509-524. doi:10.3758/CABN.8.4.509 ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., & Müller, M. (2008). Temporal generalization under time pressure in humans. Quarterly Journal of Experimental Psychology, 61, 588-600. doi:10.1080/17470210701255572 ![]() |
KLAPPROTH, F., & Strack, Y. (2007). Entwicklung eines Instruments zur Messung der Persönlickeitsvariablen „Zeitnot“ [Paper presentation]. KCTOS: Wissen, Kreativität und Transformationen von Gesellschaften. |
Gartler, U., Stasik, H., & KLAPPROTH, F. (2007). Der Einfluß simultaner Zeitschätzungen auf die Produktion von Zeitintervallen. In Wender, Mecklenbräuker, Rey, ... Wehr (Eds.), Experimentelle Psychologie. Beiträge zur 49. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 132). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. ![]() |
Walzer, S., & KLAPPROTH, F. (2007). Der Einfluss von Erwartung auf die retrospektive Beurteilung leerer Zeitintervalle. In Wender, Mecklenbräuker, Rey, ... Wehr (Eds.), Experimentelle Psychologie. Beiträge zur 49. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 134). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F., & Kraege, J. (2007). Der Einfluss von Monotonie auf die Schätzung von Zeit und das Erleben von Langeweile. In Wender, Mecklenbräuker, Rey, ... Wehr (Eds.), Experimentelle Psychologie. Beiträge zur 49. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 132). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2007). Time perception, estimation paradigm, and temporal relevance. Perceptual and Motor Skills, 104, 749-757. doi:10.2466/pms.104.3.749-757 ![]() |
KLAPPROTH, F. (2006). Waiting, expectations, and attention to time. In Abstracts of the 26th International Congress of Applied Psychology (pp. 1058). International Association of Applied Psychology. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2006). Mental models of growth. In H. Helfrich, M. Zillekens, ... E. Hölter (Eds.), Culture and development in Japan and Germany (pp. 141-153). Münster, Germany: Daedalus. ![]() |
Männert, M., & KLAPPROTH, F. (2005). Zeitempfinden nach Überraschung. In K. W. Lange, K.-H. Bäuml, M. W. Greenlee, M. Hammerl, ... A. Zimmer (Eds.), Experimentelle Psychologie. Beiträge zur 47. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 127). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2004). Across-modality memory mixing: An artifact due to instruction? In A. M. Oliveira, M. Teixeira, G. F. Borges, ... M. J. Ferro (Eds.), Fechner Day 2004 (pp. 424-429). Coimbra: International Society for Psychophysics. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2004). Psychologie der Zeit. In D. Kerzel, V. Franz, ... K. Gegenfurtner (Eds.), Experimentelle Psychologie. Beiträge zur 46. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 12). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2004). Temporal generalization unter Zeitdruck. In D. Kerzel, V. Franz, ... K. Gegenfurtner (Eds.), Experimentelle Psychologie. Beiträge zur 46. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 138). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2003). Der Einfluss eines doppelten Standards auf das Zeitschätzungsverhalten. In J. Golz, F. Faul, ... R. Mausfeld (Eds.), Experimentelle Psychologie. Abstracts der 45. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 102). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst Science Publishers. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2003). A modal model for temporal memory. In F. Detje, D. Dörner, ... H. Schaub (Eds.), The logic of cognitive systems. Proceedings of the fifth international conference on cognitive modelling (pp. 269-270). Bamberg, Unknown/unspecified: Universitäts-Verlag. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2003). Notable results regarding temporal memory and modality. In H. Helfrich (Ed.), Time and mind II. Information processing perspectives (pp. 79-96). Göttingen, Unknown/unspecified: Hogrefe & Huber. ![]() |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2003). Das modale Zeitgedächtnis [Doctoral thesis, Universität Hildesheim]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/3357 |
![]() ![]() | KLAPPROTH, F. (2002). The effect of study-test modalities on the remembrance of subjective duration from long-term memory. Behavioural Processes, 59, 39-48. doi:10.1016/S0376-6357(02)00061-X ![]() |
Helfrich, H., KLAPPROTH, F., Lindner-Müller, C., & Seidler-Brandler, U. (2002). Ein Algorithmus zur Maskierung akustischer Reize. In M. Baumann, A. Keinath, ... K. F. Krems (Eds.), Experimentelle Psychologie. Abstracts der 44. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 124). Regensburg, Unknown/unspecified: S. Roderer Verlag. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2002). An estimation of bias in crossmodal duration judgment. In J. A. Da Silva, E. H. Matsushima, ... N. P. Ribeiro Filho (Eds.), Fechner Day 2002: Proceedings of the 18th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics (pp. 427-432). Rio de Janeiro, Unknown/unspecified: International Society for Psychophysics. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2002). Ist das Gedächtnis für kurze Zeitintervalle modalitätsspezifisch? In E. van der Meer, H. Hagendorf, R. Beyer, F. Krüger, A. Nuthmann, ... S. Schulz (Eds.), 43. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Programm – Abstracts (pp. 147). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst Science Publishers. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2002). Ein additiver Bias beim crossmodalen Erinnern von Zeitintervallen. In M. Baumann, A. Keinath, ... J. F. Krems (Eds.), Experimentelle Psychologie. Abstracts der 44. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 145). Regensburg, Unknown/unspecified: S. Roderer Verlag. ![]() |
Sassenberg, K., Boos, M., & KLAPPROTH, F. (2001). Wissen und Problemlösekompetenz. Der Einfluß von Expertise auf den Informationsaustausch in computervermittelter Kommunikation. Zeitschrift für Sozialpsychologie, 32, 45-56. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2001). The effect of stimulus quality on retrieval of subjective duration from long-term memory. In T. Arnold & S. Herrmann (Eds.), Cognitive systems & mechanisms. KogWis 2001. Abstracts of the 5th meeting of the German Cognitive Science Society (pp. 52). Leipzig, Unknown/unspecified: Universitätsverlag. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2001). Crossmodaler Transfer beim Wiedererkennen von Zeitintervallen. In A. Zimmer, K. Lange, K.-H. Bäuml, R. Loose, R. Scheuchenpflug, O. Tucha, H. Schnell, ... R. Findl (Eds.), Experimentelle Psychologie. Abstracts der 43. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 74). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst Science Publishers. ![]() |
KLAPPROTH, F. (2001). The effect of modality on retrieval of subjective duration from long-term memory. In E. Sommerfeld, R. Kompass, ... T. Lachmann (Eds.), Fechner Day 2001. Proceedings of the Seventeenth Annual Meeting of the International of Psychophysics (pp. 456-461). Lengerich, Unknown/unspecified: Pabst Science Publishers. ![]() |