Thèse de doctorat (Mémoires et thèses)
Infrastructure Assisted Cooperative and Distributed Perception Strategies for Connected Vehicles
HAWLADER, Faisal
2025
 

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Résumé :
[en] The research presented in this dissertation addressed the challenge of efficiently processing sensor data across vehicles, edge, and cloud platforms to support resource-intensive perception tasks in autonomous driving. We investigated distributed processing of perception data from three perspectives to enhance perception accuracy, optimize network and computing resources, and meet realtime latency constraints: (1) offloading computationally intensive tasks to edge or cloud platforms for greater processing capacity and reduced on-board load, (2) evaluating the impact of compression techniques such as H.265 and JPEG on perception quality and transmission latency, and (3) exploring feature-vector transmission as an alternative to raw or compressed data to reduce bandwidth usage while maintaining perception accuracy and minimizing end-to-end delay. To evaluate performance under realistic conditions, the study utilized both simulationbased assessments and real-world experiments. Using Vehicle-to-Everything (V2X) communication technologies, we analyzed compression and feature-sharing strategies for seamless data exchange between vehicles and infrastructure. Our findings demonstrated that the proposed cooperative and distributed perception strategies significantly improved detection accuracy and reduced processing delays compared to standalone on-board systems.
Centre de recherche :
Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SnT) > Other
Disciplines :
Sciences informatiques
Auteur, co-auteur :
HAWLADER, Faisal  ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT) > Ubiquitous and Intelligent Systems (UBI-X)
Langue du document :
Anglais
Titre :
Infrastructure Assisted Cooperative and Distributed Perception Strategies for Connected Vehicles
Date de soutenance :
13 février 2025
Nombre de pages :
165
Institution :
Unilu - University of Luxembourg [The Faculty of Science, Technology and Medicine], Luxembourg
Intitulé du diplôme :
DOCTEUR DE L’UNIVERSITÉ DU LUXEMBOURG EN INFORMATIQUE
Promoteur :
FRANK, Raphaël ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT) > Ubiquitous and Intelligent Systems (UBI-X)
Président du jury :
VITI, Francesco  ;  University of Luxembourg > Faculty of Science, Technology and Medicine (FSTM) > Department of Engineering (DoE)
Secrétaire :
GREGOIRE, Valérie ;  University of Luxembourg > Interdisciplinary Centre for Security, Reliability and Trust (SNT) > SNT Office > Assistance
Membre du jury :
Christoph SOMMER
Ion TURCANU
Ana AGUIAR
Focus Area :
Computational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
9. Industrie, innovation et infrastructure
Projet FnR :
FNR17020780 - Infrastructure Assisted Cooperative Driving Strategy For Connected Vehicles (Acdc), 2022 (15/03/2022-14/03/2025) - Faisal Hawlader
Intitulé du projet de recherche :
Infrastructure Assisted Cooperative Driving Strategy For Connected Vehicles (ACDC)
Organisme subsidiant :
FNR - Luxembourg National Research Fund
N° du Fonds :
FNR-AFR-17020780
Subventionnement (détails) :
This work is supported by the Fonds National de la Recherche of Luxembourg (FNR), under AFR grant agreement No 17020780 and project acronym (ACDC).
Disponible sur ORBilu :
depuis le 19 février 2025

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