Paper published on a website (Scientific congresses, symposiums and conference proceedings)
Actes de colloque Ticemed 14 Digitalisation des pratiques en éducation : risques, valeurs et opportunités. Usages et Pratiques de l’IA en éducation : le cas des étudiants en informatique
LUKASIK, Stéphanie; Salou, Alexandra
2024DIGITALISATION DES PRATIQUES EN ÉDUCATION : RISQUES, VALEURS ET OPPORTUNITÉS
Peer reviewed
 

Files


Full Text
SALOU_LUKASIK_Ticemed14_Actes.pdf
Author postprint (691.45 kB) Creative Commons License - Attribution, Non-Commercial, No Derivative
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Artificial intelligence; digital ethics; education; computer sciences; uses; practices; digitalization; information and communication sciences; intelligence artificielle; usages; pratiques; éthique numérique; digitalisation; sciences de l'information et de la communication; informatique; chat GPT; Digital Ethics
Abstract :
[fr] Cet article examine l'adoption et l'impact de l'intelligence artificielle (IA) au sein des systèmes éducatifs, en se concentrant spécifiquement sur les étudiants en informatique en France. À mesure que les technologies IA s'intègrent de plus en plus dans les environnements éducatifs, elles promettent de transformer les expériences d'apprentissage grâce à la personnalisation et à l'amélioration des systèmes de gestion de l'apprentissage. Cependant, cette intégration soulève d'importants défis éthiques et opérationnels. L’article étudie comment l'IA est actuellement utilisée par les étudiants et ses implications plus larges pour les pratiques pédagogiques. Cette étude contribue au débat en cours sur le rôle de l'IA dans l'éducation, offrant une compréhension nuancée de ses avantages et défis.
[en] This article examines the adoption and impact of artificial intelligence (AI) within education systems, focusing specifically on computer science students in France. As AI technologies become increasingly integrated into educational environments, they promise to transform learning experiences through personalization and enhancement of learning management systems. However, this integration also raises significant ethical and operational challenges. The article explores how AI is currently being used by students and the wider implications for educational practices. This study contributes to the ongoing debate about the role of AI in education, providing a nuanced understanding of its benefits and challenges.
Disciplines :
Communication & mass media
Author, co-author :
LUKASIK, Stéphanie  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Philosophy
Salou, Alexandra
External co-authors :
yes
Language :
French
Title :
Actes de colloque Ticemed 14 Digitalisation des pratiques en éducation : risques, valeurs et opportunités. Usages et Pratiques de l’IA en éducation : le cas des étudiants en informatique
Alternative titles :
[en] Ticemed 14 conference proceedings Digitalisation of practices in education: risks, values and opportunities. AI uses and practices in education: the case of computer science students
Publication date :
2024
Event name :
DIGITALISATION DES PRATIQUES EN ÉDUCATION : RISQUES, VALEURS ET OPPORTUNITÉS
Event organizer :
Ticemed
Event place :
Le Caire, Egypt
Event date :
15-17 Octobre 2024
Event number :
14
Audience :
International
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 12 December 2024

Statistics


Number of views
151 (0 by Unilu)
Number of downloads
275 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu