Article (Périodiques scientifiques)
The University-Science Model and Global Megascience: 100 Years of Advancing Research
BAKER, David; POWELL, Justin J W
2025In International Higher Education, (122), p. 7-8
Editorial reviewed
 

Documents


Texte intégral
BakerPowell2025_The University-Science Model and Global Megascience 100 Years of Advancing Research_IHE.pdf
Postprint Auteur (694.98 kB) Licence Creative Commons - Attribution, Pas d'Utilisation Commerciale, Pas de Modification
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
higher education; science; educational revolution; university; global; growth; discovery; publications; journals; collaboration; scientometrics
Résumé :
[en] Global mega-science highlights the transformative role of universities in driving global knowledge production through collaborative scientific networks. Rooted in the 20th-century educational revolution and the global diffusion of the “university-science model,” universities evolved into pivotal research hubs, reshaping science beyond national borders. Since 1900, scientific output and collaboration have accelerated across disciplines and regions, exemplifying how research networks advance discovery and tackle global challenges. This underscores the cultural foundations of higher education while raising questions about the sustainability of mega-science.
Centre de recherche :
DSOC
Disciplines :
Sociologie & sciences sociales
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
BAKER, David ;  University of Luxembourg
POWELL, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Education and Society
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
The University-Science Model and Global Megascience: 100 Years of Advancing Research
Date de publication/diffusion :
18 mars 2025
Titre du périodique :
International Higher Education
ISSN :
2372-4501
Maison d'édition :
Center for International Higher Education, Chestnut Hill, Etats-Unis - Massachusetts
Fascicule/Saison :
122
Pagination :
7-8
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
9. Industrie, innovation et infrastructure
Intitulé du projet de recherche :
SPHERE
Disponible sur ORBilu :
depuis le 04 décembre 2024

Statistiques


Nombre de vues
139 (dont 11 Unilu)
Nombre de téléchargements
58 (dont 5 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu