Article (Périodiques scientifiques)
Balancing Education and Engagement. A Suggested Co-design Process for Historical Game Development
Mason, Austin; Funken, Franziska; Guardiola, Emmanuel et al.
2024In Digital Humanities Benelux Journal, 6
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Mots-clés :
History; Game Studies; Game Design; Migration; Digital Pedagogy; Digital Literacy; Education; Mapping; Spatial Humanities; Digital Humanities; Educational Game; Luxembourg; USA
Résumé :
[en] Historical game development is a still-emerging area of Digital Humanities theory and praxis that crosses and challenges many disciplinary borders. Requiring strong humanities expertise in historical research and educa- tional theory, as well as many artistic and technical skills from the fields of computer science, digital art, and game design, such projects foster strong multi-disciplinary teams. This paper discusses the co-authors’ ongoing collaboration to develop an educational historical game called The Migrants’ Chronicles, which seeks to balance pedagogical goals with engaging game- play in order to create a game that is equally fun and educational. After providing an overview of the project origins, a detailed discussion of the pedagogical concepts driving the game, and the practical methodologies used to translate historical knowledge into game play, the paper concludes by suggesting a series of best practices for a collaborative co-design process for historical game development.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
Mason, Austin ;  Carleton College
Funken, Franziska ;  Cologne Game Lab
Guardiola, Emmanuel ;  Cologne Game Lab
JUNGBLUT, Marie-Paule  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > History
PAUSE, Johannes   ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > German Studies
 Ces auteurs ont contribué de façon équivalente à la publication.
Co-auteurs externes :
yes
Langue du document :
Anglais
Titre :
Balancing Education and Engagement. A Suggested Co-design Process for Historical Game Development
Date de publication/diffusion :
novembre 2024
Titre du périodique :
Digital Humanities Benelux Journal
eISSN :
2666-6952
Maison d'édition :
DH Benelux, Pays-Bas
Titre particulier du numéro :
Crossing Borders: Digital Humanities Research Across Languages and Modalities
Volume/Tome :
6
Peer reviewed :
Peer reviewed vérifié par ORBi
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Organisme subsidiant :
Œuvre Nationale de Secours Grande-Duchesse Charlotte
Disponible sur ORBilu :
depuis le 16 novembre 2024

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