Article (Périodiques scientifiques)
Precursors of 21st century skills are malleable in early childhood but may have little impact on lifetime success
BOBROWICZ, Katarzyna
2024In Learning and Individual Differences, p. 102569
Editorial reviewed
 

Documents


Texte intégral
LID_Editorial_manuscript_RG.pdf
Postprint Auteur (513.14 kB) Licence Creative Commons - Attribution, Pas de Modification
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
21 century skills; kindergarten; preschool; development; social mobility
Résumé :
[en] The umbrella-term of “21st century skills” emerged in the early 2000s and gained traction in the following years, fueled by an increasing interest of education stakeholders in the individual readiness for dynamic, digital, and collaborative educational and professional contexts. These skills begin to develop in early childhood and comprise, among others, problem solving, metacognition, self-regulation, creativity, and collaboration. Despite the increasing interest in 21st century skills, relevant research, to date, focused on school-age children, adolescents, and adults, rather than preschoolers. To inspire a greater focus on early education, this editorial opens a collection of articles on the relevant early abilities, termed “precursors of 21st century skills”. The editorial sets the stage for the collection by delving into the origin and the definition of the term, thereafter offering a novel theoretical framework, strengthening the conceptual structure behind 21st century skills based on their function: navigating the information landscape, or the mind, or the social landscape.
Disciplines :
Sciences sociales & comportementales, psychologie: Multidisciplinaire, généralités & autres
Auteur, co-auteur :
BOBROWICZ, Katarzyna  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Behavioural and Cognitive Sciences (DBCS) > Cognitive Science and Assessment
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Precursors of 21st century skills are malleable in early childhood but may have little impact on lifetime success
Date de publication/diffusion :
03 octobre 2024
Titre du périodique :
Learning and Individual Differences
ISSN :
1041-6080
eISSN :
1873-3425
Maison d'édition :
Elsevier BV
Titre particulier du numéro :
Precursors of 21st-century skills in early education
Pagination :
102569
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Disponible sur ORBilu :
depuis le 04 octobre 2024

Statistiques


Nombre de vues
75 (dont 5 Unilu)
Nombre de téléchargements
120 (dont 2 Unilu)

citations Scopus®
 
2
citations Scopus®
sans auto-citations
0
OpenCitations
 
0
citations OpenAlex
 
2

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu