Pas de texte intégral
Présentation scientifique dans des universités ou centres de recherche (Présentations scientifiques dans des universités ou centres de recherche)
Unlocking Excellence: The Transformative Power of the Flipped Classroom in Initial Teacher Training
KREIS, Yves; RIVAS, Salvador; BUSANA, Gilbert
2024
 

Documents


Texte intégral
Aucun document disponible.
Annexes
Kreis - 2024 - Unlocking Excellence The Transformative Power of .pdf
(9.15 MB)
Demander un accès

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Mots-clés :
Flipped Classroom; Learner-Centred; Collaboration; Problem-Solving; Engagement
Résumé :
[en] We successfully used the Flipped Classroom model in the Bachelor in Educational Sciences for eight years in our Mathematics Education courses in the first year. This innovative method reverses the traditional teacher-centred paradigm by shifting content delivery outside the classroom, allowing students to engage deeply with the material at their own pace, as well as teachers to dedicate precious in-person class time to interactive and application-based activities. By leveraging technology to deliver instructional content (i.e., (self-produced) videos, forum entries, book chapters, or articles) asynchronously, we can optimise face-to-face sessions for collaborative discussions, problem-solving, and personalised feedback. This approach promotes active student engagement, critical thinking, and a deeper understanding of pedagogical concepts. The Flipped Classroom not only fosters a learner-centred environment but also cultivates the essential skills required for effective transformational teaching, thus nurturing a new generation of educators equipped with the skills, adaptability, and creativity needed for student success in the dynamic landscape of education.
Disciplines :
Education & enseignement
Auteur, co-auteur :
KREIS, Yves  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Teaching and Learning
RIVAS, Salvador  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > LUCET
BUSANA, Gilbert ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Education and Social Work (DESW) > Teaching and Learning
Langue du document :
Anglais
Titre :
Unlocking Excellence: The Transformative Power of the Flipped Classroom in Initial Teacher Training
Date de publication/diffusion :
23 février 2024
Nombre de pages :
44
Nom de la manifestation :
Advancing Competence in Teaching for student success: Teaching Day
Organisateur de la manifestation :
University of Luxembourg
Lieu de la manifestation :
Esch-sur-Alzette, Luxembourg
Date de la manifestation :
2024-02-23
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Disponible sur ORBilu :
depuis le 23 février 2024

Statistiques


Nombre de vues
132 (dont 5 Unilu)
Nombre de téléchargements
0 (dont 0 Unilu)

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu