Contribution à des encyclopédies, dictionnaires... (Parties d’ouvrages)
Inclusion and Marginalization in Higher Education (Luxembourg)
POWELL, Justin J W; TORABIAN, Juliette
2022In Bloomsbury Education and Childhood Studies
Editorial reviewed
 

Documents


Texte intégral
PowellTorabian2022_Inclusion and Marginalization in Higher Education (Luxembourg).pdf
Postprint Auteur (252.95 kB) Licence Creative Commons - Transfert dans le Domaine Public
Télécharger

Tous les documents dans ORBilu sont protégés par une licence d'utilisation.

Envoyer vers



Détails



Résumé :
[en] Inclusion and Marginalization Policies on Access and Opportunities Several policy initiatives have been adopted in recent years to tackle persistent educational inequalities in higher education in Luxembourg which is among the world's most internationalized systems. The policies are formulated to address difficulties that certain categories of students continuously face; however, they do not wholly question the system’s stratification. Those with lower socioeconomic backgrounds or with migration experience and speaking other languages than the national ones of Luxembourgish, French, and German (in the multilingual context of Luxembourg) “rarely reach higher education studies” as again emphasized in the 2022 report of Luxembourg’s Observatory of Schooling Quality in Luxembourg (ONQS 2022).
Disciplines :
Education & enseignement
Sociologie & sciences sociales
Auteur, co-auteur :
POWELL, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Education and Society
TORABIAN, Juliette ;  University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Social Sciences (DSOC) > Education and Society
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Inclusion and Marginalization in Higher Education (Luxembourg)
Date de publication/diffusion :
2022
Titre de l'ouvrage principal :
Bloomsbury Education and Childhood Studies
Maison d'édition :
Bloomsbury, London, Royaume-Uni
Peer reviewed :
Editorial reviewed
Focus Area :
Educational Sciences
Objectif de développement durable (ODD) :
4. Education de qualité
Projet européen :
H2020 - 101004392 - PIONEERED - Pioneering policies and practices tackling educational inequalities in Europe
Organisme subsidiant :
EU - European Union
Disponible sur ORBilu :
depuis le 16 janvier 2024

Statistiques


Nombre de vues
104 (dont 7 Unilu)
Nombre de téléchargements
77 (dont 3 Unilu)

citations OpenAlex
 
0

Bibliographie


Publications similaires



Contacter ORBilu