multilingualism; management; European Union; workplace; multilingual; native
Résumé :
[en] This contribution draws attention to the motivations of linguistic behaviour and its effects in the professional context of a European institution. Qualitative interviews disclosed a habit of stressing the importance of 'native English’ in a multinational team. The analysis of stances linked the habit to an undesirable objectification of ‘native English’ trainees and stereotypical assumptions about their language skills – a revelation that prompted managers to revise their approach to the talk about language.
Disciplines :
Langues & linguistique
Auteur, co-auteur :
LOVRITS, Veronika ; University of Luxembourg > Faculty of Humanities, Education and Social Sciences (FHSE) > Department of Humanities (DHUM) > Multilingualism
Co-auteurs externes :
no
Langue du document :
Anglais
Titre :
Implications of managers’ preference for “native speakers” in a multinational team
Date de publication/diffusion :
Sous presse
Titre de l'ouvrage principal :
Le plurilinguisme au travail : méthodes, pratiques, formation
Titre traduit de l'ouvrage principal :
[en] Multilingualism at work: methods, practices, teaching
Auteur, co-auteur :
Giovanni Tallarico et Laurent Gajo
Maison d'édition :
Peter Lang, Belgique
ISBN/EAN :
978-2-87574-640-5
Collection et n° de collection :
Champs Didactiques Plurilingues : données pour des politiques stratégiques